نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. بهمن 1395 - 9:41
تهیه کننده برنامه رادیویی "شومه" گفت: این برنامه به صورت دورهمی شبانه در خصوص احیای فرهنگ دور هم نشینی و شب نشینی های فراموش شده گذشته استان کهگیلویه و یویراحمد که به صله ارحام کمک می کند، اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، حمید دارابی تهیه کننده برنامه رادیویی "شومه" گفت: این برنامه هر شب ساعت 22 به صورت زنده و به مدت  60 دقیقه با بخش های متنوع از صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پخش می شود.

91jt_photo_2017-02-01_09-29-56.jpg

وی افزود: در این برنامه موضوعاتی نظیر سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، محیط زیست و مسائل مبتلابه روز جامعه استان در کلیت برنامه مورد توجه قرار می گیرد.

دارابی بیان کرد: در بخش ادبی برنامه  شعرخوانی، شاهنامه خوانی، گفتگو با شاعران جوان و پیشکسوت، معرفی آواها و نغمه ها که به صورت زنده و یا ضبطی برای شنوندگان برنامه پخش می شود.

3d3_photo_2017-02-01_09-30-52.jpg

وی گفت: گفتگو با افرادی که غالبا شغل شبانه دارند یا در موقع در شب و فعالیت اقتصادی و نظیر آن دارند بخشی ازاین برنامه است.

این تهیه کننده با بیان اینکه آواهای فراموش شده یا نغمه های ماندگار لالایی ها، شروه در برنامه معرفی می شوند افزود: گزارشگر برنامه با حضور در در مناطق مختلف استان با افرادی که در این زمینه ها اطلاعاتی داشته باشند گزارش هایی را تولید و در برنامه پخش می شوند.

b5c_photo_2017-02-01_09-32-33.jpg

دارابی گفت: آداب و رسوم (فرهنگ عامه) استان، سنت های مثبت گذشته و شونشینی با استفاده از کارشناس کلام گوینده از دیگر بخش های این برنامه زنده رادیویی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه به زبان لری اجرا می شود افزود: یک بخش نمایشی نیز با هنرمندی بازیگر طنز هم استانی به نام "سرسُختی" که در این نمایش اصلاحات لری فراموش شده بیان می شود و کارشناس مربوطه در این حوزه توضیحاتی در مورد انی واژه ها به شنوندگان ارائه می کند.

h2zj_photo_2017-02-01_09-32-02.jpg

برنامه رادیویی"شومه" به تهیه کنندگی حمید دارابی، دستیار تهیه کننده زینب شفیعی، گویندگان این برنامه ضرغام رشیدی و جهانبخش صابری و گزارشگران ایوب رستمی و حاتم ناطق زاده اجرا می شود.

راه های ارتباط با برنامه ی شومه در زمان پخش:
شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۲۲۲۲
شماره پیامک:۳۰۰۰۰۷۴۱

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی