نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. اسفند 1395 - 16:01
جای جای استان سراسر شیعه کهگیلویه و بویراحمد امروز و همزمان با سوم جمادی الثانی سالروز شهادت یاس کبود، بانوی دو عالم، دختر نبی گرامی اسلام (ص)، همسر ولایت، مادر امامت و ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مردم متدین، ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرها و مناطق مختلف کهگیلویه و یویراحمد، حسینیه ها، مساجد، تکایا و حرم امامزادگان (ع) در رثای شهادت یگانه بانوی اسلام حضرت زهرای اطهر (س) و با برگزاری آیین های عزاداری بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

دسته های عزاداری و هیات های سینه زنی با اجتماع در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد در سوگ شهادت بانوی دو عالم ناله سر دادند.

در این روز در جای جای کهگیلویه و بویراحمد آیین عزاداری و سوگواری برگزار شده و محبان ائمه اطهار (ع) علاوه بر عزاداری با دلی شکسته و غمبار به خواندن دعا مشغول بودند.

پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه رنگ به نشانه عزا و ماتم بر سر درب منازل، مغازه ها و اداره های نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد نصب شده بود.

سخنرانان در آیین های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کهگیلویه و بویراحمد به بیان فضائل و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار پرداختند.

حضرت فاطمه زهرا (س) سوم جمادی الثانی سال 11 هجری در مدینه به شهادت رسید.

 

یاسوج: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیاده روی حرم تا حرم صبح امروز (12 اسفند 95) با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان و هیات های مذهبی از حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج تا حرم امامزاده مختار (ع) این شهر برگزار شد.

 

 

بهمئی: همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم سوگواری و عزاداری فاطمه (س)  با حضور محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مساجد و حسینیه های شهر لیکک  برگزار شد.

 

 

سی سخت: همزمان با سالروز شهادت زهرای مرضیه (س) مراسم عزاداری و نوحه سرایی در محل امام زاده سید محمد سی سخت برگزار شد.

 

 

 

باشت: به مناسبت فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری و سوگواری در حسینه چهارده معصوم شهر باشت برگزار شد.

 

 

 

کهگیلویه: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، در مسجد صاحب الزمان(عج) دیشموک برگزار شد.

img_0057

img_0059

img_0061

img_0066

img_0077

 

لنده: مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور نماینده ویژه آیت الله العظمی وحیدخراسانی، مردم و مسئولان شهرستان لنده از جلو سپاه ناحیه لنده تا مسجدجامع صاحب الزمان(عج) این شهر برگزارشد.

 

 

گچساران: ظهر امروز همزمان با سراسر کشور مردم مومن و دیندار گچساران در سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دخت نبی مکرم اسلام در گلزار مطهر شهدای این شهرستان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

منبع: چهارفصل

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی