نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. تير 1396 - 10:45
چیتابه از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، پِراِشکفت از روستاهای شهرستان بویراحمد در ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج است، رودخانه کبگیان که به خرسان و در ادامه به کارون می‎ریزد، سرانجام رودخانه‎های: پرشکفت، بابکان، دشتروم و نَرماب است.

مردم پراشکفت لر بویراحمدی هستند و به گویش لری بویراحمدی صحبت می‌کنند. کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی قزل‌آلا عمده فعالیت اهالی پراشکفت است.

پراشکفت از چندین ده تشکیل شده است که شامل ده بزرگ، چیتاوه، مرادی، چل محمدباقری، کَلگه،سرچال، بَردِبَلَه، درهی خانی، تل بن و چالکوب است.

 



 چیتابه یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان چهارفصل در روستای پراشکفت است. تنگه چیتابه دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین و ازجمله مناطقی است که تحت عنوان « هدف گردشگری» شناخته شده است.

چیتابه از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

 



این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای معتدل دارای پوشش جنگلی فراوان مانند بلوط ، بنه ، سیسه ، کله خونگ ، گیلاس کوهی (تگ) ، انجیر کوهی (کره تل) ، بادام کوهی ، کیکم و … و همچنین کوههای مملو از گیاهان دارویی و خوراکی از جمله کنگر، بیلهر، ریواس ، قارچ ، بن سرخ (لیزک)، لوپو ،کارده، تره کوهی ، جاشیر ، موسیر، سیر ، آب اندول ، برنجاس (بومادران) ، درمه ، حلپه ، خاری ، پشموک ، خاکشیر ، انگیون ، کاسنی ، ، و صدها گونه گیاهی دیگر است.

 
 
 
---
---
 
 
 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی