نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1396 - 21:17
وزیر سابق بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات فراجناحی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه و تلاش ایشان در جهت مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی گفت:آیت الله رئیسی کسی هستند که هم گروههای اصلاح طلب و هم اصولگرایی که بر خلاف منافع ملت و یا اقدامات فساد زایی داشته اند مقابله و برخورد کردند.

به گزارش چهارفصل کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعتی پیش در جمع هواداران دکتر رئیسی در شهرستان دنا گفت:امروز دولت باید کارنامه چهارساله خود را ارائه دهد و رقبا نیز باید با آسیب شناسی دولت مستقر برنامه ارائه دهند و برای اصلاح برنامه داشته باشند.

لنکرانی با بیان اینکه با وجود زحماتی که در دولت یازدهم کشیده شد در پایان این دوره چهار ساله کارنامه درخشانی از دولت نمی بینیم گفت:یکی از نکات مهم در اداره کشور توجه به ظرفیتهای درونی کشوراست که باید مورد توجه قرار می گرفت.

وزیر سابق بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واردات کالا به ظرفیت تولیدی داخل ضربه می زند افزود:سوالی که مطرح است این است که آیا نمی شد جلو این اتفاق ناگوار را گرفت . وی خاطر نشان کرد:از سال 1384 تا 1392 در مجموع 30 میلیارد دلار میزان واردات بود که متاسفانه از سال 92 تا سال 95 که سه سال است این رقم به 60 میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه قصد ما مقایسه دولتها نیست بلکه به روند صعودی کار داریم افزود: چرا باید این میزان واردات کالا داشته باشیم تا کارخانه های داخل به تعطیلی کشیده شوند.

باقری لنکرانی یکی از علل افزایش واردات را وجود افرادی در بدنه دولت که خود نیز مشغول به واردات هستند ابراز کرد:این برای دولت افتخار نیست که وزرا فعالیت اقتصادی می کنند بلکه نقطه ضعف بزرگی در این دولت بود.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز کرد:متاسفانه امروز کسانی در حال تصمیم گیری های اقتصادی هستند که خودشان در این تصمیم گیری ها منفعت دارند که نتیجه اش واردات چند برابری و بی رویه شده است.

باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به آخرین رقم بودجه جاری کشور در دولت قبل که رقم 96 میلیارد تومانی را نشان میدهد افزود:در حال حاضر این رقم حدود سه برابر شده است. وی افزود:سوال اینجاست که آیا حقوق کارکنان دولت و یا یارانه ها سه برابر شده که با این افزایش بودجه مواجه هستیم.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد:وقتی در همین دوره می بینیم هزینه نهاد ریاست جمهوری پنج برابر شده نشان میدهد کشور به یک رویکرد اشتباهی گرفتار شده است که اگر اصلاح نشود به باتلاقی برای کشور تبدیل می شود.

وی خاطر نشان کرد در بخش سلامت قبول داریم که هزینه های پذیرش بیمارها کمتر شده ولی از طرفی میبینیم اوایل دهه 90 کل پولی که دولت در اختیار بیمه ها ،علوم پزشکی قرارداد  16 هزار میلیارد تومان بوده و در سال گذشته 58 هزار میلیارد تومان شده که در این بین بیمه ها اعلام کرده اند 10 هزار میلیارد تومان طلبکار شده اند.وی ابراز کرد: بودجه امسال بیمه ها 8 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است و این مصداق کامل بی تدبیری و بی برنامگی است.

  وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تا کنون در هیچ زمانی سابقه نداشته که بیمارستانها با این میزان بدهکاری و تعویق در پرداخت ها مواجه شوندافزود: وقتی کارنامه درستی برای ارائه وجود نداشته نباشد شروع به حاشیه پردازی هایی می کنند که به درد درگیری های کوچه و بازاری هم نمی خورد.

باقری لنکرانی با بیان اینکه سال گذشته بودجه عمرانی کشور را با 60هزار میلیارد تومان بستند ولی تنها 10 درصد اعتبارات تخصیص می یافت عنوان کرد: دلیل اینکه گفته می شود کار شده ولی کسی احساس نمی کند این بوده که بیشتر از اینکه کار شده باشد لفاظی شده و حرف زده شده است.

وی افزود:اگر در کشور کار شده بود که نباید کارخانه ها یکی پس از دیگری بسته شود و نرخ بیکاری رو به افزایش باشد.وزیر سابق بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایراد اساسی این است که رویکردها ایراد دارد خاطرنشان کرد: روند به همین منوال به پیش برود کشور در باتلاق فرو می رود.

باقری لنکرانی خاطرنشان کرد:متاسفانه بدهی این دولت به بانک برابر کل بدهی دولتهای قبل به بانک مرکزی است.

وزیر سابق بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برخی اقدامات دولت سابق مثل پرداخت یارانه ها که مورد انتقاد صریح این دولت بود و گفته می شد اشتباه بوده در شب انتخابات از سر گرفته می شود و یارانه اقشار ضعیف افزایش می یابد.

باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای که به برجام منجر شد گفت:غرب از آنجا در ما قدرت دید با ما مذاکره کرد و اگر قدرت نداشتیم اصلا این کشور را به حساب نمی آورد و مثل برخی کشورها بر سر ما می زد.

وی ابراز کرد:اگر غرب با ما بر سر میز مذاکره نشست به دلیل اقتداری بود که نقش بازدارنده داشت نه جنگ طلبانه. وی خاطر نشان کرد:اگر قرار بود همه مشکلات ما با مذاکره حل شود چطور نتوانستید جنازه یکی از شهدای منا را به کشور بیاورید تا اینکه رهبر انقلاب تشر زدند  که اگر جنازه ها را ندهید برخورد می کنیم.

وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد:اگر ما می خواهیم به دکتر رئیسی رای بدهیم به خاطر رویکردی است که از ایشان سراغ داریم. وی خاطرنشان کرد:رویکرد آقای رئیسی فراتر از کلوپهای معمول قدرت است که در کشور نهادینه شده اند .

باقری لنکرانی با اشاره به اقدامات فراجناحی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه و تلاش ایشان در جهت مبارزه با فساد تلاش برای عدالت اجتماعی گفت:آیت الله رئیسی کسی هستند که هم گروههای اصلاح طلب و هم اصولگرایی که بر خلاف منافع ملت و یا اقدامات فساد زایی داشته اند مقابله و برخورد کردند.

انتهای پیام/7044

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی