نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. خرداد 1396 - 14:39
همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد یکپارچه ماتم و عزا شد.

به گزارش سایت خبری چهارفصل به نقل از صبح زاگرس شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به عنوان نخستین شب قدر، همزمان با ضربت خوردن حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان است. هنگامی که امام علی(ع) وارد محراب مسجد کوفه و مشغول به خواندن نماز شد و ابن ملجم مرادی با شمشیر زهرآگین خود بر فرق مبارک آن حضرت(ع) فرود آورد و سر ایشان را شکافت. در آن هنگام علی ابن ابیطالب(ع) فرمود:«سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم.» 

غسل کردن، احیا و شب زنده داری، نماز و دعا، قرآن بر سر گرفتن، استغفار و توبه از اعمال خاصی به شمار می رود که در شب های قدر انجام می شود. 

مردم مومن و خداجوی استان کهگیلویه و بویراحمد در این شب عزیز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها در غم ضربت خوردن امام اول شیعیان اشک ماتم و عزا ریختند و از خداوند سبحان طلب عفو و مغفرت کردند.

راز و نیاز و استغاثه و دعا از جمله آیینی است که از امشب تا شب بیست و سوم در مکان های مشخص شده از جمله مساجد، حسینه ها و تکایا برگزار می شود و قشرهای مختلف مردم در این مراسم ها حضوری چشمگیر از خود به نمایش می گذارند.

در شهر یاسوج نیز برنامه لیالی قدر ساعت 22 در مصلی امام خمینی(ره)، دفتر نماینده ولی فقیه و حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود.

ترتیب اجرای برنامه های در این سه شب این گونه است که ابتدا دعای افتتاح و بعد از آن دعای توسل، سخنرانی، نوحه سرایی و روضه خوانی، دعای جوشن خوانده می شود و آخرین برنامه نیز قرآن به سر است که این برنامه ها تا ساعت 3 بامداد ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی