نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مرداد 1396 - 10:51
داور بین المللی سابق فوتبال کشور ، بازی کردن بازیکنان ملی‌پوش ایرانی باشگاه پانیونیوس یونان در مقدماتی لیگ اروپا مقابل تیم مکابی اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از صبح زاگرس ، خداداد افشاریان داور بین المللی سابق فوتبال ایران در گفت و گو با این پایگاه خبری به بازی مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، بازیکنان ملی‌پوش ایرانی باشگاه پانیونیوس یونان در مقدماتی لیگ اروپا مقابل تیم مکابی اسرائیل اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بازی مقابل تیم های رژیم صهیونیستی در هر رده و رشته ای در کشور ایران منسوخ است و تاکنون نیز موردی پیش نیامده بود که بخواهیم به مورد دوم آن دامن بزنیم رفتار این بازیکنان ملی پوش ایرانی یک رفتار نامتعارف بوده و محکوم است.

وی بیان کرد: گرچه بهانه این بازیکنان این است که قرارداد دارند اما با توجه به اینکه قرارداد را همیشه اول فصل می بندند باید در قرارداد این موضوع را که در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی به میدان نروند را منعقد می کردند و از قبل نیز می توانستند این موضوع را پیش بینی کنند.

افشاریان اظهار کرد: چون ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، بازی در مقابل تیم مکابی از سوی این بازیکنان که محبوبیت زیادی در رشته فوتبال دارند و زحمت زیادی در تیم ملی ما کشیدند خیلی رفتار ناشایستی است.

ایران همیشه جلودار و حامی کشور مظلوم فلسطین است

داور بین المللی سابق فوتبال کشور ابراز داشت: مانباید به ظاهر موضوع نگاه کنیم و اشتباه آنها را همه تعمیم دهیم زیرا بازیکنان ملی پوش ایرانی نیز اسرائیل را قبول ندارند و نرفتند که صرفا بااین تیم بازی کنند بلکه با باشگاه خارجی تیم یونانی قرارداد دارند اما بازهم نمی توان این اقدام آنها را توجیه کرد و این حرکت انها محکوم است و نباید تکرار شود. 

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا قانونی مبنی بربازی نکردن بازیکنان ایرانی در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی وجود دارد، نیز گفت: در قانون فوتبال بند و ماده ای مبنی بر اینکه بازیکنان ایرانی در تمامی رشته ها در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی به میدان نروند وجود ندارد اما برخی موضوعات آن چنان بدیهی است که نیاز به قانون ندارد و بازی نکردن در مقابل تیم های اسرائیلی از جمله این موضوعات است.

وی ادامه داد: ما وقت زندگی، امکانات، شرع و هدف خود را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین گذاشته ایم و این امر نیاز به قانون ندارد و باید این موضوعات را مدیریت کرد که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادهایی به بازیکنان لژیونر ایرانی برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی دارید نیز گفت: بازیکنانی ایرانی که در تیم های آسیایی و اروپایی حضور دارند از اول انعقاد قرارداد باید قید کنند که به هیچ وجه در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی چه در بازی رفت و چه در بازی برگشت به میدان نخواهند رفت.

افشاریان افزود: اگر این بازیکنان ایرانی محروم می شدند اما در مقابل تیم مکابی اسرائیل به میدان نمی رفتند شایسته تر بود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی بازیکنان اروپایی که عرقی به کشور فلسطین ندارند اما با مردم فلسطین ابراز همدردی می کنند و حامی آنها هستند و این اتفاق از سوی دو بازیکن ملی پوش ایرانی که داعیه دار مبارزه با صهیونیست را دارند رخ داد و نظر شما چیست، در پاسخ گفت: بازیکنان اروپایی شاید برای یک بازی به صورت نمادین در مقابل تیم های رژیم صهیونیستی به میدان نروند اما کشور ایران داعیه دار این موضوع است و فلسطین با ما عجین است.

داور بین المللی سابق فوتبال تصریح کرد: ایران برای مبارزه با صهیونیست وقت گذاشته و اسرائیل نزد مردم این کشور جایگاهی ندارد و ما برای حمایت از مردم فلسطین آغازگر این حرکت بوده ایم و اعلام کردیم که مقابل تیم های ورزشی این رژیم منحوس و اشغالگر به میدان نمی رویم پس نباید رفتار ناشایست دو بازیکن را به همه تعمیم دهیم.

وی ابراز امیداواری کرد که چنین رفتاری بار دیگر در عرصه ورزش کشور تکرار نشود و همواره بازیکنان ایرانی به این موضوع که حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیست یک ارزش انسانی و انقلابی است توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی