نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. مرداد 1396 - 14:10
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شش هزار و 423 نفر مشمول طرح فراگیر کارورزی در استان ثبت نام کرده اند و تاکنون113 واحد تولیدی به عنوان پذیرنده کارورز اعلام آمادگی کرده است.

مجید محنائی در جلسه شورای اشتغال و توسعه استان، طرح اشتغال فراگیر و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مهمترین و اصلی ترین وظیفه مدیران در دستگاه های اجرائی استان در سال 96 برشمرد و افزود: طرح کارورزی به عنوان حرکتی نو برای رونق اقتصاد و اشتغال در استان است.
وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی و اقتصادی از فرصت پیش آماده برای جذب نیروی ارزان در طرح کارورزی محرک اشتغال ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی که دولت پرداخت هزینه آن را متقبل شده است، بهره لازم را داشته باشند.
معاون اقتصادی استانداری به دستگاه های اجرائی تاکید کرد: در رابطه با طرح فراگیر کارورزی اطلاع رسانی بیشتری به عمل آید و آگاهی بخشی این طرح از طریق رسانه های گروهی و صدا و سیما انجام شود.
محنائی با بیان اینکه، دو هزار و 25 نفر سهمیه استان در جذب نیروی فارغ التحصلان دانشگاهی در طرح کارورزی است، تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرائی نسبت به جذب زودهنگام متقاضیان کارورزی اقدام کنند، می توانیم سهمیه بیشتری از مرکز کشور دریافت کنیم.
معاون امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری یادآورشد: دستگاه های اجرائی مرتبط با این طرح در استان که دستوالعمل این طرح به آنها ابلاغ شده براساس آن شاخص ها، ظرفیت ها و پتانسیل ها را به طور کامل مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و با جمع بندی آنها مجددا بسته ای از نیازهای کارورزی را سریعا اعلام کنند.
وی، سهم کارورزی در جهاد کشاورزی را ۲۳۵ نفر، صنعت و معدن ۸۰۰، نیرو و ادارات زیر مجموعه ۲۰، مسکن و شهرسازی ۳۰۰، گردشگری ۱۰۰، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰۰، اقتصاد و دارایی ۲۰، آموزش و پرورش ۸۰، آموزش عالی ۲۰، بهداشت و درمان ۱۵۰ و تعاون و‌کار ۲۰ و بهزیستی را ۲۰۰ نفر برشمرد.
محنائی تاکید کرد: چنانچه دستگاهی نسبت به جذب سهمیه کارورز با مانع ای مواجه است به معاونت امور اقتصادی استانداری اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام شود. 
وی ابراز داشت: این طرح نو با پشتیبانی دولت و به منظور ایجاد زمینه های لازم برای به کارگیری نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی همراه با مهارت آموزی و هدایت آنان به سمت بازار کار در دستور کار دولت قرار گرفته است و باید با جدیت به آن پرداخته شود.
محنائی بیان کرد: تحقق این طرح در دستگاه های اجرائی موضوعی است که در ارزشیابی عملکرد دستگاه مورد توجه قرار می گیرد.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی