نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. شهريور 1396 - 15:12
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در یاسوج گفت: امسال و با برگزاری 2 آزمون استخدامی 30 هزار نیروی جدید جذب سازمان‌ها و نهادهای دولتی در سراسر کشور خواهند شد.

جمشید انصاری در آیین افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد نیروی جدید طی 2 مرحله برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهند شد.
وی بیان کرد: در آزمون نخست که فردا /سوم شهریور/ برگزار می شود حدود 15 هزار نفر جذب خواهند شد.
انصاری عنوان کرد: یک آزمون دیگر نیز در پاییز امسال برگزار خواهد شد که در آن حدود15 هزار نفر در سال جاری جذب نهادهای دولتی شوند.
معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور همچنین گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌ شده جمعیت فعال کشور هم ‌اینک حدود 26 میلیون نفر است.
انصاری تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود 12 درصد از این جمعیت معادل سه میلیون تن از آنها بیکار هستند.
وی یادآور شد: کمتر از 15 درصد افراد شاغل در کشور در دستگاه‌ های دولتی شاغل هستند و بیش از 85 درصد از آنها در بخش‌ های دیگر اقتصادی فعالند.
معاون رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی دولت تحقق 950 هزار فرصت شغلی در طول هرسال برنامه ششم توسعه است گفت: راهبرد مهم در این راستا جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران در کشور است.
وی رفع معضل بیکاری و موضوع اشتغال را از مسائل اساسی کشور و دغدغه جدی رهبر انقلاب، دولت و شخص رئیس‌ جمهوری دانست و گفت: عزم راسخ برای تحقق این مهم در دولت دوازدهم و در میان همه ارکان نظام به وجود آمده است.
انصاری ابراز داشت: طرح کارورزی و نام ‌نویسی دانش ‌آموختگان دانشگاهی که اجرای آن هم‌ اینک در سه استان به‌ صورت آزمونه ( پایلوت) آغاز شده یکی از راهبردهای مهم دولت برای کاهش معضل بیکاری است.
وی گفت: فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین حمایت جدی از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از دیگر راهبردهای مهم دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاران در کشور است.
معاون رئیس ‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به‌ منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ های عمرانی و اقتصادی هفته دولت و شرکت در جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌ های برتر به یاسوج سفر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی