نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. شهريور 1396 - 10:37
هنرمند خوش ذوق سی سختی با بیان اینکه ۱۱ سال است که به طور مداوم در حال فعالیت خط کوفی تزئینی می باشد، افزود: کار سختی است و شب‌هایی بوده که تا صبح بیدار بودم و کار کردم تا به این جایگاه رسیدم.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از سفیر دنا؛ زهرا رشیدی، هنرمند خلاق و خوش ذوق شهر سی‌سخت شهرستان دنا با بیان اینکه می‌تواند خط کوفی را بخواند و بنویسد، اظهار کرد: در رشته معماری در دانشگاه یزد تحصیل کردم و خط کوفی را از یکی از اساتید این دانشگاه فرا گرفته‌ام.

هنرمند سی سختی، خط کوفی را نوشتاری و ترسیمی که  شامل تزئینی و بنائی است عنوان کرد و افزود: حداقل وسایل مورد نیاز قلم، کاغذ و وسایل گواش است.

رشیدی  با بیان اینکه ۳ کتابچه آموزشی و بیش از ۳۰ تابلو در این زمینه کار کرده است، یادآور شد: تاکنون در کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید و دانشجویان یزد و کاشان به عنوان مدرس شرکت کرده ام.

 رشیدی مهم‌ترین مشکل حوزه خود را عدم حمایت و شناسایی خط کوفی از سوی انجمن خوشنویسان کشور ذکر کرد و افزود: این خط هنوز تعریف نشده است در صورتی که افراد خلاقی هستند که در این زمینه در حال فعالیت و خلق آثار هنری هستند. 

وی با اشاره به اینکه خط کوفی و کتیبه‌ نگاری میتواند زمینه اشتغالزایی و کار برای  جوانان را ایجاد کند ابراز کرد: با همکاری میراث فرهنگی شهرستان دنا در این زمینه  یک کارگاه آموزشی کوفی نگاری  در بافت گلیم و گچمه با حضور اساتیدی ازاستان های کاشان و یزد در روستای بیاره شهر سی‌سخت برگزار شد.

گفتنی است در این نمایشگاه  از ۲۰ تابلوی مزین به آیات قرآنی که  به خط کوفی نگارش شده است در سیاه چادر های عشایری رو نمایی و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

انتهای خبر/د

 

http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی