نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. شهريور 1396 - 15:07
امین زرافشان حجم خاکبرداری این پروژه را بالغ بر 500 هزار متر مکعب اعلام نمود و خاطرنشان کرد: در روند اجرایی این پروژه 4 خطه با عرض 25 متر ، حجم خاکبرداری بالا ، کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر و بسته شدن مسیر تردد اصلی موجب تاخیر در فرایند اجرای پروژه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  سفیر دنا؛ سی‌سخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا  می باشد که دارای جاذبه های توریستی فراوانی است  و میزبان گردشگرانی از سراسر کشور می باشد.

شهر سی سخت اکنون از لحاظ جاده ارتباطی با مرکز استان دچار مشکلاتی می باشد . سفیر دنا در مصاحبه با ناظر پروژه 5 کیلومتر از صعب العبورترین مسیر جاده یاسوج سی سخت این مشکل را بررسی می کند.

ناظر و مشاور این پروژه گفت : پروژه چهار خطه راه اصلی  یا سوج سی سخت زیرنظر شرکت ساسان بنا از سال 1390 شروع بکار و به مرحله اجرا رسیده است که طی عملیات راهسازی از قبیل خاکبرداری، خاکریزی، روسازی و آسفالت با تلاش شبانه روزی  پیمانکار بومی آماده بهره برداری می باشد.

امین زرافشان حجم خاکبرداری این پروژه را بالغ بر 500 هزار متر مکعب اعلام نمود و خاطرنشان کرد: در روند اجرایی این پروژه 4 خطه با عرض 25 متر ، عواملی از قبیل حجم خاکبرداری بالا ، کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر و بسته شدن مسیر تردد اصلی موجب تاخیر در فرایند اجرای پروژه شده است.

مشاور پروژه  با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری و خاکریزی با حجم مشخص افزود: به دلایل کمبود اعتبارات و معارضات اجتماعی از قبیل منابع طبیعی، محیط زیست، برق فشار قوی، آب وفاضلاب روستایی و شهری و شرکت گاز، در امر راهسازی در طول این چندسال موانع و مشلات به همراه داشته که م.جب تاخیر در این امر شده است.

زرافشان مزایای احداث بزرگراه اصلی یاسوج سی سخت در مقایسه با راه موجود را اینگونه ارزیابی کرد:

  • حذف 28 قوس افقی خطرناک در طول مسیر
  • کاهش طول مسیر به میزان 4 کیلوتر
  • افزایش سرعت تردد از 30کیلومتر به 80کیلومتر در ساعت
  • کاهش زمان سفر به میزان 20دیقه
  • حذف 5 قوس قائم و کاهش شیب طولی راه از 14 درصد به 6 الی 7 درصد
  • افزایش حجم تردد خودرو از 40وسیله نقیله در کیلومتر به 160وسیله نقلیه در کیلومتر

وی افزود: 5 کیلومتر از پروژه جاده یاسوج سی سخت تحت نظر شرکت ساسان بنا بوده که 4 کیلومتر از آن در مرحله قیر وآسفات می باشد . 

زرافشان با بیان اینکه امیدواریم مسوولین محترم استان و شهرستان در خصوص تامین اعتبارات و پیشرفت فیزیکی راهسازی همکاری لازم با پیمانکاران بخش خصوصی داشته باشند افزود: ضمن تشکر از اهالی محترم و دلسوز شهر سی سخت انتظار داریم  با صبر و حوصله، متانت، احتیاط لازم و رعایت جوانب ایمنی در تردد از این مسیر بیش از پیش  با تیم اجرایی همکاری نمایند .

انتهای خبر/د

 

 

 

http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/
http://safiredena.ir/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی