نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1396 - 16:08
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد،
جامعه ای که کسب را بدون کار و خطرپذیری ببیند این جامعه معطوف به ربا است
امیدوارم این نخبگاه و فرهیختگان در مسیر صحیح و متقن سیر کنند و بازخورد اندیشه و افکار خود را به عنوان هدیه تقدیم مسئولین کنند تا روزی که خود به عنوان مسئول در این استان خدمت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ دهمین نشست هم‌اندیشی و سومین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان با حضور آیت الله ملک حسینی، دکتر دوایی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان استانی و کشوری در سالن اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد. در ابتدای این همایش آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: نسبت به اینکه سوال می کنند می خواهید چه کنید می توان گفت اگر کار اتفاق می افتاد این چنین نبود که بپرسند چه می کنید و اگر مسئولی از شما پرسید که چه می کنید من از جانب این افراد از این مسئول می پرسم شما چه می کنید!؟ امیدوارم این نخبگاه و فرهیختگان در مسیر صحیح و متقن سیر کنند و بازخورد اندیشه و افکار خود را به عنوان هدیه تقدیم مسئولین کنند تا روزی که خود به عنوان مسئول در این استان خدمت کنند. من از این افرادی که با کسب رتبه های برتر در کنکور باعث افتخار استان شده اند تشکر و قدر دانی می کنم .

وی در ادامه اظهار کرد: انسان ها دو دسته اند یا مومن اند به فطرت خود و پیام های فطرت یعنی گرایش به خدا و انسان های پاک و یا عده ای از انسان ها کسانی هستند که یک روزنه در قلب آنها ایجاد شده مسیر دیگری درون فطرتشان ایجاد کرده و اینها را از مسیر توحید خارج کرده  و این افراد منافق هستند. امام علی (ع) به عنوان یک حقیقت برتر معرفی شده جهت وجودی انسان مومن را تعیین می کند اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد، مال جایگزین می شود

نماینده ولی فقیه در استان با بیان معانی مختلف کلمه مال و گستردگی آن افزود: در بحث کسب و کار، انسانی که جهت وجودی اورا مال ودارایی نه خدا و فطرت تعیین کند چنین انسانی مایل به تموج اموال می باشد. چنین انسانی تمایلش همیشه در تکاثر مال باشد و این انسان ها انسانیت خود را فدای تکاثر خودش می کند بسیاری از اقدامات اقتصادی بر مینای چنین روحیه ای است .

ملک حسینی گفت: در بحث اقتصاد خداوند متعال فرموده اموالی که از راه ربا به دست می آید را نیست و نابود می کند اما صدقه یک گرایش انسانی است و یک ابراز  عواطف انسانی است و یک مسیر یابی به سوی خدا است. اگر انسان خواست که مال بدون ریسک مال بیاورد این چنین عقیده ای شکست خواهد خورد و هر کس بدون ریسک زحمت و تلاش به مالی برسد این نفاقی است در وجود من ودر جامعه من و همان تموج اموال است اگر جامعهای کار را بدون خطر پذیری و بدون ریسک بداند چنین جامعه ای گرفتار ربا خواهد شد. ربا یعنی زیاده ای بدون خطر و چنین انسانی از مسیر توحید خارج است. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی