نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1396 - 16:38
دهمین نشست هم‌اندیشی و سومین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان با حضور دکتر دوایی معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح درهمایش فرهیختگان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: نقش ICT در بحث نوآوری و چه افق های جدیدی رو پیش رو ی ما باز کرده به عنوان چالش  های ملی که با آن روبرو هستیم همانند یک سازمان مردم نهاد در یاسوج تشکیل میشود من همان سوال را تکرار می کنم که می خواهید چه کار کنید!؟ خیلی مهم است که ما در این مرحله هدف گذاری جدی کنیم.  با نگاه دیگر به این موضوع می بینیم استان های که ذوب آهن در آن راه اندازی شد یا  پتروشیمی صنعت آنجا شد درگیر حاشیه های این صنعت شدند و محیط زیست تحت تاثیر این صنایع قرار گرفت؛ آیا مردم این شهرها در حال حاضر راضی هستند!؟ یک پتروشیمی و یک پالایشگاه چقدر اشتغال ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: پنج سال پنج میلیارد دلار هزینه می شود تا یک مجتمع صنعتی سنتی راه اندازی کنیم تا برای هزار اشتغال زایی کنیم که باید بررسی کرد این موضوع چه خسارت های به محیط زیست وارد می کند. کشور های پیشرفته برای راه اندازی یک صنعت بررسی و ارزیابی از صدمه به محیط زیست می کنند و هزینه این صدمات را به قیمت تمام شده کالا اضافه می کنند .

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در حال برون رفت از صنایع آلاینده هستند، گفت: این کشورها به سمت صنایعی می روند که دارایی آن  نامشهود است که در فضای جدید ICT که افق های جدیدی را باز کرده است این مفهوم دارایی های نامشهود  اهمیتش چند برابر شده است.

دوایی اظهار کرد: نسل جوان ما باید هدف را روی نوآوری بگذارد و وارد فضایی بشودکه بتواند درآمد کسب کند نه اینکه درفضا های سنتی وارد بشود و همانند آن ضرب المثل که از رودخانه ای که کنارتون هست آب بردارید نه از شیر آبی که چکه می کند نشوید.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی