نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. شهريور 1396 - 11:05
سینما افقی ست به چشم انداز روزهایی که احساس در کنار عاطفه شکوفا می شود و تجمیع اندیشه های ناب در لنز دوربینهای از سر شوق شکار تا در یک چرخش تمام رخ به تاریخ یک سرزمین برگردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ اگر بخواهیم نقش سینما را در فرهنگ یک شهر تعریف نماییم باید تمام داشته های ارزشی را در قاب تصویر یک نگاه سینمایی به تفسیر نشینیم تا در نشیمنگاه انتظار سکانس های از سر نیاز وجود بی بدیل سینما داری و سی نما پروری را در نیازمندیهای بحق جوامع مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
سینما افقی ست به چشم انداز روزهایی که احساس در کنار عاطفه شکوفا می شود و تجمیع اندیشه های ناب در لنز دوربینهای از سر شوق شکار تا در یک چرخش تمام رخ به تاریخ یک سرزمین برگردیم و در این حکایت لطایف الحیل،بوجود تمدن خاک خورده خود افتخار نماییم. سینما بعنوان یک لژ خانوادگی و نقش خانه دوم یک شهر و دیار ایفا  را مینماید که متاسفانه این روزها پایتخت چهارفصل طبیعت ایران در بغرنج ترین نابسامانی در عدم ساماندهی خانه سینما بسر میبرد!

سینمای شهر یاسوج که به نام "سینما دنا" شهرت داشت پس از گذشت 30 سال در دهه 70 تعطیل شد و وعده های مختلفی در بحث احداث سینما بیان شد تا اینکه در سال 1394 کلنگ احداث مجتمعی که بخشی از آن سینمای یاسوج بود بر زمین زده شد. اما هنوز بعد از گذشت از 2 سال از کلنگ احداث این مجتمع به مرحله بهره برداری نرسیده است. در این میان محمدعلی جاوید شهردار سابق یاسوج یکی از موضوعاتی را که دغدغه خود می دانست بحث سینما بود که ساخت این سینما از دوره این شهردار نیز خارج شد.

وقتی در خیابانهای یاسوج قدم میزنیم و به ناگاه به تاریخ سینما دنا برمیگردیم بناگاه دلمان میگیرد از این دست به دست کردنها و با خاک یکسان کردن که به کدامین تدبیر و امید این روزها باید قاب و تصویر بازیگران را در ویدئو کلوپ ها آنهم از نوع قدیمی هاش به تماشا نشینیم؟
وجود گردشگران و مهمانان فراوان به سرزمین طبیعت ایران و عدم حتی یک خانه سینما میتواند در شخصیت وجودی این شهر لطمه جبران ناپذیری وارد نماید به طوری که مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد هنوز سینما ندارد.

البته 2 سالن که به نام سینما در شهر یاسوج که یکی از آن جمله سالن آمفی‌تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد که اقدام به اکران برخی فیلم‌های روز می‌کند. اما قرار گرفتن این سالن در بدنه ساختمان اداری و ناشناخته بودن به عنوان سینما از طرف دیگر باعث شده است که مردم شهر یاسوج آن را به عنوان سینما نشناسند.همچنین بسیج استان اقدام به پخش فیلم در یکی از سالن‌های خود و نام‌گذاری آن به نام سینما انقلاب کرده اما این هم نتوانسته خلأ سینما در شهر یاسوج را پر کند.

به هر حال هنوز هم شهروندان شهر یاسوج چشم انتظار راه اندازی سینما برای پر کردن اوقات فراغت خود در شهر خود می باشند که نیاز است مسئولان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته و اجازه ندهند که یکی از دالان ها نشر فرهنگ ایرانی اسلامی که در بدنه جامعه حضور دارد، در خلا باشد.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی