نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. شهريور 1396 - 22:05
یکی از مواردی که معمولاً والدین به آن توجه زیادی ندارند و در زمان خرید لوازم‌التحریر به دست فراموشی می‌سپارند، بهداشت و سلامت محصولات است؛ موضوعی که توجه نکردن به آن ممکن است سلامت دانش‌آموزان را به خطر بیندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل و به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی چرام،آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان خود هستند.

 

شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد.

 

یکی از مواردی که معمولاً والدین به آن توجه زیادی ندارند و در زمان خرید لوازم‌التحریر به دست فراموشی می‌سپارند، بهداشت و سلامت محصولات است؛ موضوعی که توجه نکردن به آن ممکن است سلامت دانش‌آموزان را به خطر بیندازد.

همه‌ ساله با نزدیک شدن فصل مدارس و آغاز سال تحصیلی، بازار خرید لوازم‌التحریر داغ است. کودکانی که شوق خرید این روزها را با هیچ چیز دنیا عوض نمی‌کنند و پدر و مادرهایی که برای خوشحالی فرزندانشان از هیچ‌چیز کم نمی‌گذارند.
 

اما باید برای حفظ سلامت و بهداشت فرزندانتان لازم است همین خرید ساده را جدی بگیرید و از بهداشتی و استاندارد بودن لوازم‌التحریر مصرفی آنها اطمینان پیدا کنید.

در این خصوص یوسف حجتی یکی از فروشندگان لوازم تحریر در چرام به خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی گفت: به‌طورکلی نوشت‌افزار و وسایل مصرفی دانش آموزان در مدرسه باید استانداردهای بهداشتی را داشته باشند و کوتاهی در این موارد ممکن است باعث آسیب‌هایی به‌سلامت فرزندانمان شود.
 

 

وی افزود:اگرچه اجناس ایرانی قیمتی بالا دارند اما همین عامل باعث کم فروشی آنهاست.

 

حجتی اضافه کرد: مداد و خودکار، یکی از لوازمی است که ساعت‌های طولانی در دستان دانش آموزان قرار دارد. مثلاً بدنه خودکار و مداد و همچنین رنگ به کار رفته در آن اگر از جنس مناسب و بهداشتی تهیه نشده باشد می‌تواند باعث  بیماری شود، حتی جوهر این خودکار نیز باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد که عارضه‌های تنفسی در پی نداشته باشد.

این موارد درحالی است که کارشناسان برای جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان و برای جلوگیری از تهدید سلامت دانش‌آموزان، خرید از مراکز معتبر و قانونی که تحت نظر اتحادیه و شورای صنفی فعالیت می‌کنند را پیشنهاد می‌کنند.

همچنین تأکید دارند که در هنگام خرید لوازم‌التحریر از استاندارد بودن محصول اطمینان پیدا و از خرید لوازم ارزان ولی بی‌کیفیت و غیربهداشتی خودداری کنید.

 همه می‌دانیم که لوازم‌التحریر برای کودکان به‌خصوص برای دانش‌آموزان سال اولی تبدیل به بخشی از زندگی آنها می‌شود و ساعت‌های زیادی را با آن سر و کار خواهند داشت. به همین لحاظ حائز اهمیت است که ترکیبات شیمیایی، رنگ‌های مصنوعی، آلیاژهای مختلف و مواد لاستیکی استفاده‌شده در لوازم‌التحریر از استانداردهایی که مراکز پزشکی معتبر تأیید کرده‌اند، تبعیت کند. 

انتهای پیام/ج

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی