نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. شهريور 1396 - 20:04
با فرارسیدن محرم، علم عزاي حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته میشود و همه دلدادگان مکتب حسینی را محزون و غرق در ماتم می سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی چرام،محرم در چرام شور و حال عجیبی دارد و دلدادگان آسمان امامت و ولایت در غم واندوه امام شهید خود و براي زنده نگاه داشتن قیام ماندگار عاشوراي حسینی، شهر و دیار خود را سیاه پوش می کنند؛ خود نیز سیاه برتن می کنند و برمظلومیت حضرت امام حسین (ع) اشک می ریزند.

 

مراسم سوگواري ماه محرم در چرام همچون سایر نقاط کشور با آداب و مراسم خاصی از جمله تعزیه خوانی،سینه زنی و افراشته شدن علم امام حسین(ع) همراه است که این مراسم از چندي پیش در فهرست مراسمات معنوي شهرستان و استان و همچنین کشور بوده است.

 

 این روزها رنگ و بوي محرم و عاشورا همه جا را فرا گرفته و از چند روز دیگر که اولین شب آغاز ماه محرم است منابر و محافل سخنرانی و سوگواري در اغلب نقاط این شهرستان برپا می شود.

 

با فرارسیدن محرم، علم عزاي حضرت امام حسین (ع) در چرام برافراشته میشود و همه دلدادگان مکتب حسینی را محزون و غرق در ماتم می سازد.

 

مراسم برافراشتن علم امام حسین (ع)در چرام همزمان با سایر نقاط کشور و در مرکز شهر مورخ چهارشنبه29شهریور(چهارشنبه عصر) ساعت17 برگزار میشود که تمام دلدادگان اباعبدالله (ع) و ائمه اطهار می توانند حضور پیدا کنند.

 

علاوه بر آن روستاهاي این شهرستان هم در این ماه آیین هاي خاص برگزار می کنند که میتوانبه  اطعام عزاداران، توزیع شله زرد، آش نذري، چاي، شربت، شیر و شیرکاکائو، ایجاد سقا خانه و گستردن سفره هاي نذري و دیگر مراسمات اشاره کرد که از آداب ورسوم این منطقه است.

 

انتهای پیام/ح

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی