نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. شهريور 1396 - 8:47
به مناسبت هفته دفاع مقدس و ماه محرم الحرام
در رثای شهیدان عاشورا و دفاع مقدس
جنگ برپا شده بود تا از این خاک دروازه ای به کربلا باز شود و مردترین مردان در حسرت آن قافله عشق ماندند و چنین شد...

به گزارش تحلیلی سایت خبری چهارفصل؛ باب مقاومت و جایگاه انتظار در فرهنگ ملت ایران بدون تردید جایگاهی ست به ارزش و مقدار منزلت عاشورایی و تبلوری ست از جنس نیاز و بصیرت است که در هر زمان و مکانی قابل  وارسی میباشد. در این داستان کارزار و قتلگاه  همانا رهیدن از نفسانیات و عبور از تعلقات دنیوی بخاطر مطالبه ارزشهای اخلاقی ـ اسلامی که در پشت خاکریز دلیری و مردانگی و در زیر فواره های خون و آتش تفسیر و تمجید میگردد.

ندای "هیهات مناالذله تا ابدالدهر" همواره در کالبد زمان ساری و جاری میباشد که این ترنم آزادیخواهی و حریت، منشور اخلاقی و عین حقیقت را دیدن که برای اطاله کلام در نهضت پایداری تفسیر و بی محابا در ادبیات محاوره ای قابل گفتمان میباشد تا در این ره آورد شیدایی بر تمامیت سرزمین شبیخون زده  قابل تقدیر باشد.

سرای ماندگاری ادبیات مقاومت در جبهه و جنگ "سخت افزاری" و گاه در فرهنگ ادبیات پایدار "نرم افزاری" مورد تقدیر و ستایش است که این فرهنگ پروری و انتقال آن به نسلهای بعدی میتواند به فراخور زمانی مستوجب رحمت و التیام بخش آلام و دردهایی باشد که گاها مورد هجمه های دشمنان قسم خورده قرار میگیرد  و این همان نقطه مورد هدف یاغیان بی اعتبار در کوهپایه های انتظار و چشمک زن فرصت طلبان میباشند!

دفاع مقدس دفاع از ارزشهای یک ملت تنها نیست بلکه دفاعی به تمام معنا و به تمامیت ارزشهای امت اسلامی که مربوط به یک مکان و زمان خاص نیست بلکه ادامه دهنده نهضت عاشورایی  از فرات تا آخرین نقطه استحفاظی دیانت که بعنوان نیرویی مآورایی و سیال در مرورگر تاریخ هر لحظه تقابل آب و آتش را در این مقابله که همواره خون بر شمشیر پیروز است تکرار می نماید!

بدون شک دفاع مقدس هشت ساله جنگ تحمیلی ادامه دهنده همان صراط حسینی و افشاگری ظلمهای کوفیان بعثی که از بازار اسارت عقیله بنی هاشم و تشت زر به خاکریز شیدایی رزمندگان جان برکف پیوندی ناگسستنی از جنس شهادت و ایثارگری میخورد!

آخر دهه پنجاه تا 1367 میتواند یک تاریخ کامل از کلیه نمومه های ایثارگری و جانفشانی در راه مام میهنی باشد که آن را باید در تاریخ با آب طلا نگاشت. در این گیر و دار و سراسر دود باروت جایگاه حقیقی متولیان قصه عاشورایی را می توان تعریف و تشریح نمود تا جاییکه گودال قتلگاه و به اسارت رفتن یاران ولایت صدها بار در این بازده زمانی بازخوانی می گردد و امروز در مکتبخانه ولایت مشق ایثارگری را بارها و بارها برای فهمیدن  به مولفه های متعددی به مرور نشینیم؛شلمچه...دهلوایه...هویزه...سوسنگرد...سرپل ذهاب...همه اینها و بیشتر نمونه عینی قتلگاهی از جنس عاشورا که این روزها با داستان سرداران بی سر احرام به کعبه محرم چونان حججی ها پیوندی ناگسستنی میخورد!

به رحال؛دفاع مقدس دفاع از حیثیت و شرف یک ملت در راه عزت و سرافرازی یک دنیا عزتمندی ست که بعنوان الگوی بهره مندی و بهره وری از تمامیت حوزه استحفاظی حقانیت است که تمامی جرقه های انقلابی از این جریان شهامت و شهادت در مقابل شقاوت به تجلی می نشیند!

باشد با بهره مندی از این جانداروی حقیقت یاب فریاد رهایی از ذلت و خواری را تا ظهور سبزپوش وادی انتظار  وصل نماییم! "انشاالله"

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی