نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. مهر 1396 - 9:48
اگر بخواهیم این نماد شجاعت و پایمردی را در راه کیان و سربلندی این سرزمین تفسیر نماییم باید حادثه پدخندق را به واقعه کربلای حسینی، شهید شدن یاران باوفایش و به اسارت رفتن جمعی از محبان ولایتمدار توصیف نماییم که در این راه بیش از 78 رزمنده جان برکف شهید و قریب به 87 نفر دیگر در عین جانفشانی در میان هیاهوی دشمن به اسارت درآمدند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ طلیعه صبحگاه چهارم تیرماه 1367هیچگاه از اذهان مردم ایران بخصوص مردان شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد پاک نخواهد شد. رزمندگان بی باکی که در ساعت سه و نیم بامداد در پاتک دشمن گرفتار می شوند و طبق گفته ها و شنیده ها یکی از پر حجم ترین آتش در زمان جنگ تحمیلی از سوی دشمن بعث بر روی رزمندگان ریخته شد.

بدون تردید پدخندق جبهه جنوب با خندق حیدر کرار پیوندی ناگسستنی دارد از جنس شعور و معرفت و رسیدن به اوج عزتمندی که در زر ورق تاریخ با آب طلا نگاشته خواهد شد. شیرمردانی رهیده از دام منیت در دفاع از وطن و نوامیس ایران چنان دل به آتش عدو میسپارند چونان ابراهیم زمان خویشتن را در گلستان می یابند و این همان مرز دلدادگی به داستان ولایتمداری می باشد که امروزه این جریان فراموش نشدنی هر روز که از عمر خویش میگذرد در کالبد زمان تازه تر به دل می نشیند.

اگر بخواهیم این نماد شجاعت و پایمردی  را در راه کیان و سربلندی  تفسیر نماییم باید آن را به واقعه کربلای حسینی، شهید شدن یاران باوفای حسینی و به اسارت رفتن جمعی از محبان ولایت توصیف نماییم که در این راه 78 رزمنده جان برکف شهید و 87 نفر دیگر در عین جانفشانی و در میان هیاهوی دشمن به  اسیر شدند.

روح پدخندق با استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد آنچنان گره خورده است که در هرگوشه و کنار این مرز مرد پرور بوی عطر شهادت مشاممان را عطرآگین می نماید. از قافله کربلای عشق جنوب، راویان و ایثارگرانی در قالب آزاده روایتگری می نمایند تا نسل بعد از دهه شصت به این مهم دست یابند که قافله سالاران وادی خاکریز دیروز امروز در سنگر خدمت به همنوعان دریغ نمی ورزند.

در این میان جا دارد با افتخار یادی نماییم از همه این اسطوره های صبر و مقاومت، خانواده های معظم شهداء و همه ایثارگرانی که امروز بعنوان سندی قابل افتخار در راه مام میهنی همچون خورشید می درخشند و اینجاست که تیپ 48 فتح همیشه سرافراز در کنار نیروی مردمی بسیج قابل تکریم میگردد.

بدین سبب پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی چهارفصل بنا به رسالتی که بر دوش دارد این واقعه عاشورایی را در این ایام محرم به وارثان و مدافعان حریم ولایی تبریک و تسلیت عرض نموده و به روان پاک همه رهیدگان از قید بند بندگی این داستان عاشورایی درود و رحمت می فرستد.

انتهای پیام/الف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی