نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1396 - 13:45
امام جمعه شهر لیکک با انتقاد از رقم بالای قبض های برق شهرستان بهمئی و نجومی خواندن آنها، این هزینه ها را ناعادلانه خواند.

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از  آوای ماغر، نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسللام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

افروغی ابتدا با گرامیداشت ماه محرم، بر لزوم تداوم عزاداری و سوگواری ها تا اربعین حسینی تاکید کرد.

وی افزود:در این روزها و ماه ها بهترین کار اخلاقی ذکر مصیبت و بیان پیام های کربلاست،این کارها محبت ما  نسبت به خدا و اهل بیت را افزایش می دهد و دردهای ما را درمان می کند.

افروغی تصریح کرد: گریه و اشک در مصیبت امام حسین(ع) تاثیر زیادی بر زندگی ما دارد اما درد اشکی که ریخته می شود باید درد ما در دوری از امام زمان (عج) باشد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به لقمه حلال، گفت:شکمی که از حرام پر شده باشد، گوش و چشم بصیرت ما را می بندد اما  مال حلال باعث عاقبت بخیری ما و فرزندان ما می شود.

افروغی خاطرنشان کرد:اولین مشخصه ای که در یاران امام حسین(ع) می بینیم و از مضامین گفت و گوهای امام با لشکر عمر سعد استنباط می شود، لقمه حلال است.

وی با اشاره به لزوم تقویت ایمان و پرهیز از گناهان اجتماعی ، گفت:در قضاوتهای خود نسبت به دیگران دچار تهمت و غیبت نشویم ؛قدرت ایمان  یاران امام حسین(ع) بود که با اقتدار و شجاعت مقابل لشکر یزیدیان ایستادند.

خطیب جمعه بهمئی در ادامه گفت: در شهرستان ما که بسیار سیاست زده است، قضاوت های نابجا حقوق بسیاری از افراد را ضایع می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست اندر کاران حج، گفت: حج بزرگترین پتانسیل برای خنثی سازی توطئه دشمنان را داردو یکی از احکام واجب دینی است و نباید تعطیل شود .

افروغی با انتقاد از کسانی که خواهان تعطیلی حج هستند، گفت:هزاران کانال ماهواره و اینترنت علیه شیعه تبلیغ می کنند و حتی در برخی از کشور تبلیغ می کنند که قرآن ایرانیان با قرآن دیگر مسلمانها متفاوت است اما حجاج ما با حضور در عربستان میلیارد ها دلار تبلیغات رسانه ای دشمنان را خنثی می کنند .

 

وی افزود: عزیزانی که دلسوز فقرا هستند توجه کنند در شهر دستشویی ایتالیا ماهانه چقدر هزینه می شود و یا چرا به جای اعتراض به مجالس روضه با هزینه ناچیز به کنسرت های بیست میلیونی گیر نمی دهند؟

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به زیرکی معاویه، گفت: معاویه همچون استکبار جهانی و امپراطوری رسانه،آن زمان چنان کار کرد که از استکبار جهانی امروز موفق تر بود.

افزوغی تصریح کرد: پستهای غیر عادلانه ، ثروت های باد آورده و حقوق های نجومی ، خواص منحرف در دستگاه معاویه از ترفندهای وی بود و الان هم همین کانال آمد نیوز عده ای از خواص منحرف ما را علیه نظام به سمت خود کشاند.

وی افزود: قتل قلابی و به قتل رساندن دیگران و آن را به گردن انقلابیون انداختن، اتهام به امام و رهبری، خواص منحرف و مشاورین نابکار از دیگر ترفندهای معاویه بود.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با انتقاد از رقم بالای قبض های برق شهرستان بهمئی و نجومی خواندن آنها گفت:این هزینه ناعادلانه هستند و به مردم ظلم می شود.

افروغی خطاب به مسئولان گفت:نکند کار به جایی برسد که مسئله امنیتی شود و مردم به صورت دسته جمعی تصمیم بگیرند که قبض پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از استدلال های کارشناسان برق، نجومی بودن قبض های مردم را توجیه نمی کند، افزود: این وضعیت زیبنده نظام نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی