نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1396 - 23:29
وضعیت خیابان واقع در 180 دستگاه کوچه شهید بزدم شهر دهدشت بسیار نامناسب است و انباشته شدن زباله ها در این کوچه باعث ایجاد مشکلات عدیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی و تقریبا مرتفع است که کوه‌های زاگرس با رشته‌های موازی، سراسر شمال و شرق و کوه‌های سیاه و سفید، خومی خائیز و نیل جنوب شرقی آن را در برگرفته‌اند.

دهدشت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. این شهر در قسمت گرمسیری استان واقع شده‌است و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد. قدمت بافت تاریخی دهدشت معروف به «شهر قدیم دهدشت» (بلاد شاپور) به‌دوران ساسانی می‌رسد. 

مطابق با ماده 7 قانون مدیریت پسماندها؛ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آن ها به عهده شهرداری و دهیاری ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری ها و دهیاری ها به عهده بخشداری ها می باشد. مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی ویژه به عهده تولید کننده خواهد بود. در صورت تبدیل آن به پسماند عادی  به عهده شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها خواهد بود. 
تبصره – مدیریت های اجرایی می توانند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع آوری، جداسازی و دفع پسماندها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار نمایند. 

سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست.


بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید زباله «تر» و تجزیه پذیر در مناطق مختلف استان از تولید زباله خشک بیشتر است و در فصل تابستان به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران این میزان تا ۵/۱ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

بنا به گفته های شهروند خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی در دهدشت وضعیت خیابان واقع در 180 دستگاه کوچه شهید بزدم بسیار نامناسب است. به طوری که انباشته شدن زباله ها در این کوچه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای شده است.

همانطور که مشخص است این کوچه محل زندگی بسیاری از شهروندان دهدشتی و محل بازی کودکان این خانواده هاست که با عدم جمع آوری این زباله ها در این خیابان آژیر خطر برای سلامت ساکنان این منطقه روشن شده است.

بنا بر گفته ها حدودهشت سال است که این کوچه در این حال و محل تجمع زباله های همه کوچه ها شده و این در حالیست که چندین بار به شهرداری مراجعه و نامه نگاری کرده ایم ولی متاسفانه نتیجه ای نداشت.

در پایان شهروندان دهدشتی  به شدت از این موضوع ابراز نارضایتی کرده اند و خواستار پیگیری هر چه سریعتر و ساماندهی این وضعیت توسط شورای شهر و شهرداری شده اند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی