نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1396 - 11:58
دقایقی پیش آیین تودیع و معارفه شهردار یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مردم و جمعی از مسئولان در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ آیین تودیع و معارفه شهردار یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مردم و جمعی از مسئولان در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

 

در ابتدای این آیین کاظم نظری فرماندار یاسوج گفت: تشکر از خانم صفایی که نشان دادند شایستگی هایی دارند . تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی در هفته انتظامی که در سرما و گرما جان خودشان را فدا می کنند ویاد و خاطره شهید فرزاد یان را  گرامی می داریم.

 

 وی افزود: در زمان شهرداری آقای جاوید کارهای خوبی انجام شد . پروژه هایی به پایان رسید و برخی هم ادامه دارد و دولت تدبیر و امید یک سیاست جدی خود را حمایت از شهرداری ها قرار داده است . در این دوساله اخیر ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد.

 

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اعتبار  ۱۵ میلیارد تومانی برای پل سوم بشار درنظر گرفته شده، گفت:  یکی از مشکلات جدی ما ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر یاسوج می باشد که امیدواریم مورد توجه شهردار جدید قرار گیرد.

 

در ادامه محمد علی جاوید شهردار سابق یاسوج گفت:یک سری حرف هایی که در چهار سال گذشته وجود داشت اینجا پاسخ می دهم وبرخی دوستان قضاوت هایی می کنند از نیمه دوم سال ۹۲ که بنده خدمتگذار مردم بودم، احساس من این بود که باید برخلاف جریان آب حرکت کنم و کسی تاکیدی بر اجرای قانون نداشت  هر کسی کار خود را انجام میداد . کار بسیار سختی داشتیم . و در این چهار سال کمترین اعتبارات عمرانی در نسبت به همه سنوات گذشته داشتیم ، حجم بدهی های بسیار زیادی که در آن مقطع 35 میلیارد تومان ابلاغ شده بود اگر بحث آبروی خانوادگی و حیثیت کاری نبود همان هفته اول استعفا میدادم.

 

وی افزود: صحبت برخی این بود که می گفتند آقای جاوید ، بعد از اینکه از این مجموعه رفتید ، چه برای مردم کار انجام دهید و چه کار انجام ندهید ، همه می گویند دزدید و خورد و برد . خدا را گواه می گیرم که این گونه نبوده است و اتفاقا آن هایی که این صحبت ها را مطرح می کردند در این دو ماه متوجه شدم که خودشان اهل این مسائل بوده اند خدا را گواه می گیرم که هر کجا با این مردم برخورد داشتم تشکر می کردند .

جاوید ادامه داد : قالبی را تحت عنوان cds را پیاده کردیم و ۱۰۰ پروژه را از این قالب بیرون کشیدیم و تنها پل چهارم بشار باقی مانده است . بیش از هفتاد درصد این اعتبارات از محل منابع داخلی شهرداری بود و امروز هم می گویم شهرداری یک ریال روی این پروژه ها بدهی ندارد .
در حوزه شهرسازی با دو چالش سنگین  روبه رو بودیم ، چالش اول تبعیضی که در شهرداری و بین مردم وجود داشت و عوارضی که از شخصی 50 میلیون گرفته می شد ، با همان شرایط و مکان از شخص دیگری 10 میلیون توامن عوارض گرفته می شد . از روز اول تعرفه ها را قانونمند کردیم . بارها به من گفتند که شورای شهر نمی گذارد ، گفتم شرط من برای ادامه کار همین است .

وی چالش دوم را بوروکراسی شدیدی دانست که درمجموعه شهرداری یاسوج وجود داشت و افزود : 59 هزار نفر-ساعت کار کردیم و بهترین سیستم را خریداری کردیم و در پایان سال 95 کلیه خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کردیم .

شهردار سابق یاسوج اظهار کرد: در حوزه عمرانی بیش از ۵۰ پروژه خرد و کلان بود . در خیابان جمهوری هیچ کس جرات نداشت به آ ن ورود پیدا کند که نیمی از آن را تعریض کردیم ئ بخش عمده ای از گره ترافیکی را برطرف کریم .

تنها شهرداری بود که یک نفر نیروی قراردادی به مجموعه شهرداری وارد نکردم .

 

جاوید با بیان اینکه مطالبی را رسانه ها مطرح می کردند گفت: هیچ گاه شکایتی نکردم و  در پاسخ به همه آنها می گویم اگر یک پروژه ، حیف و میلی در ارتباط با خانواده من بوده است همه را به آن ها واگذار می کنم.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی