نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. مهر 1396 - 19:52
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ‌اشتغالزایی در کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ علی محمد احمدی عصر امروز در جمع مسئولان حوزه بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به نگاه اندیشمندانه دولت دوزادهم نسبت به توانایی مدیریتی زنان در جامعه، اظهار داشت: این دولت نگاه ویژه‌ای به بانوان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رئیس جمهور خواستار به کارگیری زنان و جوانان متعهد، متخصص و مدبر از سوی  تمامی وزیران، استانداران و مدیران شد.

وی با بیان اینکه حضور بانوان و جوانان در رده‌های مختلف مدیریتی کشور آغاز شده است، بیان کرد: این طرح با به کارگیری و با اولویت نخبگان دانشگاهی، کارآفرینان و افراد باتجربه آغاز شده و به آرامی به سطوح بالاتر ارتقا می‌یابند.

احمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی همچون تیغ دو لبه‌ای است، بیان کرد: بدون شک تضادهای که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در یک خانواده سنتی ایجاد می‌کند می‌تواند سبب برهم زدن کانون گرم یک خانواده شود و باید پیش از هرکاری نحوه و استفاده صحیح و اخلاقی از فضای مجازی در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه چسبندگی طایفه‌ای اجازه تحرک اجتماعی کمتری به زنان در جامعه می‌دهد، اظهار داشت: باید در این راستا یک آسیب‌شناسی انجام شود و با فرهنگ‌سازی و رعایت حفظ حریم‌ها حضور زنان در جامعه پررنگ شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: نوسازی و تحولات در جامعه و ورود فناوری‌های نوین نباید سبب از بین رفتن سنت‌ها و ارزش‌های معنوی شود.

وی به نقش موثر زنان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بدون شک زنان باید برای رهایی جامعه از انحراف و مشکلات برنامه‌های مختلفی و ایده‌های خود را ارائه دهند و با کمک از تجربه و تخصص کارآفرینان نسبت به ایجاد اشتغال به ویژه در جامعه روستایی تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت 30 هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که 10 هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود و امور بانوان دستگاه‌های اجرائی استان باید در ایجاد فرصت و کارآفرینی برای زنان هدف، ایده و برنامه ارائه دهند و در این زمینه تلاشی مستمر داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانوان مسئول در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به عنوان بازوان اجرایی مدیران در دستگاه‌های مختلف به ویژه صنعت و معدن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهادکشاورزی و کمک از ظرفیت بخش خصوصی و سمن‌ها زمینه اشتغال بانوان فارغ التحصیل در جامعه را ایجاد کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه اشتغال مهم‌ترین محوربرنامه‌های مدیریت ارشد استان است، گفت: برای ایجاد اشتغال در تمامی جوامع عشایری، روستایی و شهری تلاش خود را به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا