نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مهر 1396 - 17:52
رئیس اداره دامپزشکی چرام خاطرنشان کرد: حدود 300 قلاده سگ‌های خانگی و گله علیه هاری واکسینه کردیم که می طلبد به این بیماری نگاه ویژه شود.

به گزارش چهارفصل و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی چرام؛ مهرعلی احمدی مطلق صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی بیان کرد: نیروهای دامپزشکی، بی ادعا بوده و با قرار دادن خود در خط مقدم انسان و دام از انتقال بیماری‌های مشترک جلوگیری می‌کنند.

 

رئیس اداره دامپزشکی چرام افزود:: حدود 150 هزار راس دام گوسفند و بز و دو هزار و 500 راس گاو و گوساله در کل شهرستان وجود دارد.

 

احمدی مطلق افزود: واکسیناسیون آبله 150 هزار دام و واکسیناسیون تب مالت به تعداد 13 هزار راس دام بره و بزغاله را به صورت 100 درصد انجام دادیم.

 

این مسئول با بیان اینکه تب برفکی بیماری که از نظر اقتصادی بسیار مهم است و اگر به صنعت دامداری وارد شود، خسارت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت،عنوان کرد: در این راستا حدود 70 هزار گوسفند و بز را علیه این بیماری واکسینه کردیم.

 

رئیس اداره دامپزشکی چرام  خاطرنشان کرد: حدود 300 قلاده سگ‌های خانگی و گله را علیه هاری را واکسینه کردیم که می طلبد به این بیماری نگاه ویژه شود.

 

واکسینه کردن 35 هزار دام علیه طاعون، توزیع 150 لیتر سم در جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو در روستاها و بازرسی از مراکز عرضه مواد خام به تعداد 900 مورد از دیگر اقداماتی بود که رئیس اداره دامپزشکی چرام به آن اشاره داشت.

 

انتهای پیام/ب

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی