نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1396 - 11:30
صبح امروز جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج ، محبی رئیس کمیته امداد استان، افشارنیا رئیس سازمان صدا و سیمای استان و جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ صبح امروز جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج و جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موسوی رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وجود مبلغین در سطح استان از دور افتاده ترین نقاط مورد توجه است. نقش زکات با توجه به مسئله برداشت مورد بحث است که مورد توجه مبلغین و با همکاری متولین در سطح شهرستانها نقش برجسته ای دارد. این موضوع را کمیته های امداد بارها اعلام کرده است.

وی افزود: به جز مبلغین زکات کار گروه های دیگری با نام هدف و معتمدین محل به همراه جامعه مداحان بحث زکات امر به معروف را پیگیری می کنند و در شهرهای گرمسیری همانند گچساران و باشت سهمیه بندی در بحث زکات است.

در ادامه محبی رئیس کمیته امداد با ارائه گزارشی گفت: سه کارگروه از طرف کمیته امداد با آیین نامه خاص  و کمیته های تخصصی راه اندازی شده است و تفاهنامه خوبی با صدا و سیما داشته ایم و امیدواریم که در ادامه کار ما را با توجه به کار ارزشی همراهی نمایند.

وی بیان کرد: چیزی قریب 900 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده صرف مناطق محروم شده و مابقی در اجرای پروژه ها و محرومیت زدایی صورت گرفته است و در حدود 787 میلیون  زکات فطریه داشتبم .

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کارهای خوبی در بحث تبلیغات با همکاری صدا و سیما داشتیم گفت: برای ورودی سطح گچساران 11 میلیون اعتبار داشتیم که هنوز به دلایل مختلف صورت نپذیرفته و نیاز به پیگیری می باشد.

محبی یادآور شد: هماهنگی با معاونت محترم استانداری سازمان بهزیستی با همکاری نهادهای ذیربط در دبیرخانه کمیته امداد جمع آوری و ثبت گردیده است و شناسنامه زکات را برای کل شهرستانها تعریف کرده ایم و اینکه کل زکات در این شناسنامه ثبت و ضبط می گردد و اخیرا هم از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد مبلغی از پرداخت زکات بعنوان وام اختصاص یابد که منتظر ابلاغ روندکاری این مورد هستیم.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی