نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1396 - 14:06
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی صبح امروز در جلسه شورای زکات با حضور مسئولان استانی گفت: آنچه در زکات تشریح شده تعدیل ثروت است تا فقرا بالا بیایند و به سهم خویش از همه از همه متولیان این امر تقدیر و تشکر می نمایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج با اشاره به روایت امام علی علیه السلام که زکات تثبیت رزق است، گفت: کسانی که در راه زکات گام برمی دارند همواره سعادتمند باشد و در ماه حزن و اندوه؛ ماه محرم، ماه شهادت امام حسین و غم و اندوه امام زمان قرار داریم که این مناسبت را به همه پیروان حقیقی ائمه تسلیت عرض می نمایم.

وی گفت: پیامبر و دین همه برنامه ها را هم در دنیا و هم در آخرت تعریف کرده اند که در دنیا و آخرت چگونه زندگی کنیم.

امام جمعه یاسوج گفت:پیامبر فرموده است از امت و پیروان من نیست کسی که دنیا را رها کند و به فکر آخرت نباشند،همه اش مشغول عبادات بودن خلاف شرع است و باید به جای خودش ادا گردد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه  بیان روایات متعدد در موضوع زکات بیان کرد: در احادیث آمده است که شهرها و بلدها را طوری زیبا درست کنید که باهم بخواند،هر کس در مسئولیت خودش اخلاص بورزد و کارش را در قالب برنامه ریزی دقیق انجام بدهد و فقط دنبال وقت تمام شدن نباشند. مثلا یک نفر از لیکک می آید و اگر یک مسوول یک دقیقه صرف رفع مشکل این نماید بهتر از بگوید برود فردا بیاید.

وی ادامه داد: زکات برای تعدیل ثروت است، از اول خلقت عالم متاسفانه اکثریت مردم بخوبی از قانون زکات بدرستی پیروی نکردند. عده ای ثروت را جمع کردند و عده ای دیگر فقیر ماندند این بی عدالتی هست که این گونه برنامه ها پیش می آید.در زمان پیامبر انصار زندگی شان را با مهاجرین تعدیل کردند تا عدالت برقرار گردد، اگر جامعه به این حد برسد خوب است و اما اگر عدالت برقرار نباشد و فقر باشد حیات بهتر از مردن است.

امام جمعه یاسوج در پایان گفت: امام علی(ع) فرموده است که اگر زکات داده شود رزق مال بیشتر می شود، الزکات للفقرا یعنی اول فقرا بعد کارهای دیگر؛ زندگی ای که پر از فقر باشد این دیگر پل نمی خواهد و تعدیل ثروت از اینجا بوجود می آید. آنچه در زکات تشریح شده تعدیل ثروت است تا فقرا بالا بیایند و به سهم خویش از همه از همه متولیان این امر تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای گزارش/ الف

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا