نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. مهر 1396 - 15:34
در پی اعلام نتیجه آمریکا درباره برجام؛
ایران در صدر رسانه های جهان قرار گرفت
براساس قانون آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا موظف است هر سه ماه نظر خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای به کنگره آمریکا اعلام کند و پس از ماه‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ای، ترامپ امشب راهبرد خود را در قبال ایران و توافق هسته‌ای اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ برخی رسانه های آمریکایی به نقل از منابع خود می گویند رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا قصد دارد امروز سیاست خود را در قبال پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام کند.

براساس قانون آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا موظف است هر سه ماه نظر خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای به کنگره آمریکا اعلام کند. پرزیدنت ترامپ تاکنون دوبار پایبندی ایران را تایید کرده اما در اردیبهشت ماه، رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند او چندان تمایلی به این کار نداشت و پس از آن تیمی منصوب کرد تا موارد نقض تعهد ایران به برجام را مشخص کنند.

در پی اعلام نتیجه آمریکا درباره برجام ایران در صدر رسانه های جهان قرار گرفت که هر کدام از این رسانه ها به گونه ای ایران را تحلیل کردند و راجع به این موضوع به پیش بینی های خاص خود پرداختند.

در ابتدا بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس با تیتری بزرگ نوشت: "ترامپ نظر خود را در مورد برجام اعلام می کند" و در متن خبر این رسانه وابسته آمده است که "سخنرانی آقای ترامپ برای ساعات نیمروز به وقت واشنگتن برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود وی اعلام کند که نمی‌تواند پایبندی کامل ایران به برجام را مورد تایید قرار دهد." که قضاوتی از پیش تعیین شده است

رادیو فردا نیز با هدف ایجاد جو رسانه ای مسموم سعی در نشان دادن موضع ضعف برای ایران داشته است:

صدای آمریکا (VOA) نیز تیتر صفحه اصلی خود را به اعلام نظر ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای ایران اختصاص داده است  و حتی به پخش زنده سخنان رئیس جمهور آمریکا و اعلام سیاست جدید آمریکا مقابل ایران پرداخته است.

خبرگزاری سی ان ان نیز با تیتر "آینده ای نامطمئن در انتظار معامله ایران " تیتر صفحه اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است و در تیتری دیگر نوشت " ترامپ تعهدات کوتاه مدت ایران را متوقف می کند"

وال‌استریت جورنال (به انگلیسی: The Wall Street Journal) یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی-سیاسی در جهان است نیز تیتر اصلی خود را به موضوع ایران اختصاص داده است  و نوشت "ترامپ در حال گسترش تحریم  ایران در زمینه هسته ای است"

 

لس‌آنجلس تایمز (به انگلیسی: The Los Angeles Times) (همین‌طور با نام اِل‌اِی تایمز (به انگلیسی: LA Times) نیز شناخته می‌شود) روزنامه‌ای است که در لوس‌آنجلس، کالیفرنیا منتشر می‌شود و در قسمت غربی ایالات متحده آمریکا توزیع می‌شود. این روزنامه دومین روزنامه بزرگ مناطق شهری و چهارمین روزنامه از نظر گستردگی توزیع در آمریکا می‌باشد. این روزنامه هم امروز قسمتی از صفحه اول خود را به موضوع توافق هسته ایران اختصاص داد.

رویترز (به انگلیسی: Reuters) یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی و زیرمجموعهٔ شرکت تامسون رویترز است. دفتر مرکزی رویترز در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. این خبرگزاری نیز به موضوع ایران و آمریکا پرداخته و 

در پایان می توان گفت این خبر برای دنیا چنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که رسانه های خود را برای ایجاد جو رسانه ای قبل از اعلام نتیجه آماده کرده اند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی