نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. مهر 1396 - 10:39
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران مشهور است ، با وجود همه ی مواهب طبیعی و طبیعت بکر و استثنایی و همچنین به عنوان یکی از شهرهای جوان کشور ، همچنان در بسیاری از امورات و زیرساخت های شهری با مشکلات بسیاری روبه روست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل یکی از مشخصه های یک شهرپایدار،نظم شهری و روان بودن جاده های ارتباطی درون شهری بوده که یک منطقه دارای تمام پتانسیل های ایده آل را می سازد.

به طور معمول جاده های ورودی هر شهر و استان اولین چیزی است که در ذهن مسافران و افرادی که از این جاده ها عبور می کنند ثبت می شود و می تواند به عنوان نمادی از پیشرفت و توسعه زیرساخت های شهری قلمداد شود و اگر چنانچه این زیرساخت ها مناسب نباشد مسائل بسیاری را به دنبال خواهد داشت از جمله اینکه مانع از ورود سرمایه گذاران به شهر و استان مربوطه خواهد شد و امکان پیشرفت و توسعه در سایر حوزه ها را بسیار کمتر از قبل خواهد کرد.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران مشهور است ، با وجود همه ی مواهب طبیعی و طبیعت بکر و استثنایی و همچنین به عنوان یکی از شهرهای جوان کشور ، همچنان در بسیاری از امورات و زیرساخت های شهری با مشکلات بسیاری روبه روست .

یاسوج امروز دچار یک بی مهری از سوی برخی دستگاه های خدمات رسان شده است که در برخی از این موارد ، نبود بسیاری از زیرساختهای شهری و توجه نکردن به آنها زمینه ساز مشکلات بسیاری برای شهروندان شده است .

از جمله مهمترین کمبود های زیرساختی که در شهر یاسوج وجود دارد بافت قدیمی و عدم وجود خیابان های با زیرسازی مقاوم و آسفالت مناسب می باشد .

از طرفی جاده های ورودی این شهر نیز از مدت ها قبل با مشکلات عدیده ای از جمله کنده کاری های خیابان های منتهی به شهر شده است و در برخی موارد که دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی تلاش داشته اند با انجام کاری ، مشکلی را حل کنند ، نه تنها آن مشکل حل نشده است بلکه باعث به وجود امدن مشکلات دیگری از جمله وقوع تصادفات رانندگی شده است .

 خدمات رسانی به مردم یک امر بدیهی است  که باید از سوی دستگاه های خدمات رسان انجام شود ، اما باید این خدمات رسانی به گونه ای باشد که به آسایش و امنیت مردم صدمه جانی و مالی وارد نکند.

در یکی از این موارد ، در جاده ورودی شهر یاسوج از روبه روی جایگاه سوخت منصوری به سمت شهر به مسافت حدود 2 کیلومتر ، دارای آسفالت قدیمی و نامناسبی می باشد که پر از چاله های ریز ودرشت می باشد و به خصوص در فصل بارندگی می تواند مشکلات بسیار بیشتری را برای رانندگان به وجود بیاورد .

اما شاید بزرگترین مشکل این خیابان ، روبه روی فرستنده رادیویی و همچنین روبه روی جایگاه میوه فروشان باشد ، که تا چند ماه قبل یک سرعت گیر در این محل وجود داشته است و پس از مدتی بخش اعظم آن تخریب شده است اما حدود یک سوم آن باقی مانده است که لبه حدود 20 سانتی متری این سرعت گیر که به صورت نیمه کاره تخریب شده است ، به خصوص در شب و برای کسانی که اولین بار با سرعت بالا از این مسیر عبور می کنند می تواند خطرات بسیاری را به وجود آورد .

در تحقیقات میدانی ، یکی از میوه فروشانی که در نزدیکی این محل مشغول به کار است به خبرنگار ما گفت همین سرعت گیری که به این صورت تخریب شده است و لبه ای حدود 20 سانتی متر دارد  باعث بروز تصادفات زیادی در گذشته شده است .

حال انتظار ما از مسئولان و دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی این است که این مساله را پیگیری کنند و این پایگاه خبری تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل نشود به تلاش و پیگیری خود ادامه خواهد داد .

انتهای پیام / ش

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی