نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1396 - 14:09
در پی اعلام مواضع آمریکا در مورد ایران باعث شده است که تشکل های دانشجویی نسبت به این مواضع ضد ایرانی واکنش نشان دهند که بیانیه انجمن مستقل دانشگاه یاسوج نسبت به سخنان توهین آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران به شرح زیر می باشد

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛رییس جمهور آمریکا در سخنان دیشب خود درباره پایبندی ایران به «برجام» گفت: ایران به زیرساخت‌های آمریکا حملات سایبری می‌کند و هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد و از حامیان اصلی تروریسم در دنیاست.

ترامپ همچون گذشته برجام را یکی از بدترین توافقات عنوان کرد و مدعی شد که این یک توافق یک جانبه است و همان ذهنیتی که باعث به وجود آمدن برجام شد باعث انجام معادلات بد تجاری با این کشور شد.

در پی اعلام مواضع آمریکا در مورد ایران باعث شده است که تشکل های دانشجویی نسبت به این مواضع ضد ایرانی واکنش نشان دهند. در اینجا بیانیه انجمن مستقل دانشگاه یاسوج نسبت به سخنان توهین آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران به شرح زیر می باشد:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ
به كسانى كه[به آيات خدا و پيامبر و مردم مؤمن] ستم كرده‏‌اند، تمايل نداشته و تكيه نكنيد كه آتش[دوزخ] به شما خواهد رسيد و در آن حال شما را در برابر خدا هيچ سرپرستى نيست، سپس يارى نمی‌شويد.»

سخنان توهین آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران بار دیگر پرده از چهره‌ی بزک شده‌ی استکبار آمریکایی برداشت و دست چدنی دشمن را از دستکش مخملین بیرون کشید. آن‌چه در این برهه بر ما واجب است را در بندهای زیر عنوان می‌کنیم:

۱- تشخیص ظرافت‌های سیاسی این موضوع که دولت فعلی آمریکا، مانند دولت‌های پیشین خود است، از مسائل مهمی است که باید امروز بدان توجه ویژه شود. دولت‌های اوباما و ترامپ در اهداف و مشی استکباری تفاوتی ندارند، بلکه روش‌های متفاوتی دارند. یکی با چهره‌ی خوش و ادبیات زیبا جلو می‌آمد ولی با بی‌شرافتی تمام، پس از توافق برجام از پشت به ملت ما خنجر زد اما دیگری بدون صحنه‌سازی‌های دولت پیشین خود، از همان ابتدا دشنه‌ی پنهان شده در دولت قبل خود را از آستین خارج کرد.

۲- سیاست اعلامی و اعمالی دولت آمریکا نشان می‌دهد که امروز برجام رسماً و به صورت فاحش توسط دشمن پاره شده است اما ما منتقدان دیروز و امروز برجام به هیچ وجه خوشحال نیستیم و در کنار دولت و ملت عزیز ایران، این خیانت دشمنان بدعهد را محکوم می‌نماییم. همچنین از مواضع ضداستکباری ریاست محترم جمهوری، جناب حجت الاسلام و المسلمین روحانی تشکر نموده و حمایت خود را از دولت جمهوری اسلامی در برابر دشمنان مستکبر و عهدشکن اعلام می‌داریم.

۳- بار دیگر به هیئت محترم نظارت بر برجام و در رأس آن جناب آقای روحانی هشدار می‌دهیم که مانند موضع پیشین خود مبنی بر کدخدایی و ریاست ایالات متحده آمریکا بر کشورهای اروپایی نباید به برجام بدون آمریکا تن داد و لازم است در برابر هر نقض عهد دشمن، اقدام مؤثر متقابل صورت گیرد. مؤکدا درخواست می‌کنیم که در قبال نقض‌های مکرر طرف‌های مقابل، سطح همکاری‌های داوطلبانه‌ی برجام را تا اصلاح رویکردهای دشمن به صفر رسانده تا آن‌ها را متوجه جدیت خود در خصوص تعهدات متقابل بین المللی کنیم.

۴- استفاده‌ی ترامپ از واژه‌ای جعلی به جای نام «خلیج فارس» اگرچه محکوم است ولی نکته‌ای انحرافی به نظر می‌رسد. مبادا محتوای ضدایرانی این سخنرانی را به استفاده از این واژه تقلیل داده و پاره کردن رسمی برجام توسط دشمنان را از یاد ببریم. کمپین خلیج فارس خوب است اما در شرایط بحرانی امروز و اقدامات آمریکا، «کمپین ضدبرجام» از اولویت بیشتری برخوردار است.

۵- مبادا مسئولین تصور کنند که می‌توان از دامن امریکا به اروپا فرار کرد. همانطور که ترامپ فحاش روی دیگر همان آمریکای باهوش و مؤدب است، اروپایی‌ها نیز روی دیگری دارند که به وقت خود و به زودی نشان خواهند داد. بايد مراقب باشیم که در بازی پليس خوب و بد گرفتار نشويم. اروپايی‌ها اگر در حرفشان در حمایت از برجام و حفظ آن صادق هستند، چرا تراکنش‌های مالی به ايران را با سياست های آمريكا تنظيم می‌كنند؟ اتحادیه اروپا روی دیگری دارد که نه برجام می‌شناسد و نه قول و قرار می فهمد. دل بستن به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در این برهه، اشتباه دیگری است که نباید بدان دچار شویم و ما به سهم خود نسبت به آن هشدار می‌دهیم.

والسلام علی من التبع الهدی"

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا