نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. مهر 1396 - 9:15
اداره کل راه و ترابری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در صرفه جویی مصرف برق با کم کاری روبرو است و شاهد این هستیم که این دستگاه دولتی خارج از ساعات اداری هم از روشنایی زیاد استفاده می برد و تلویزیون شهری که وظیفه تبلیغ را بر عهده دارد نیز بصورت شبانه روزی روشن می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛در حال حاضر کشورمان ایران با وجود آن كه در زمره بالاترین مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در كشورهای دنياست و ذخایربسیار انرژی را نيز در اختيار دارد، هنوز در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر فعاليت قابل توجه ی نداشته و طرح های مختلف ارائه شده توسط سازمان انرژی های نو، جذابیت لازم برای استفاده فراگیر از تجهیزات تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدید پذیر با هدف جلب توجه بخش خصوصی و عموم مردم را نداشته و فقط محدود به چند طرح تبلیغاتی و آن هم اغلب با بودجه های دولتی شده است.

دولت قانونی را به تصویب رساند که طی آن ادارات دولتی ملزم هستند پس از پایان ساعت کاری سیستم‌های سرمایشی و روشنایی اضافی خود را برایصرفه‌جویی در مصرف برق خاموش کنند اما برخی سازمان‌های دولتی از این قانون سر باز می‌زنند.

 

" مهندس داود راهزادی " مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد 10 مهر ماه امسال در حاشیه بازدید از پروژه خط 2 مداره یاسوج در محدوده زندان مرکزی این شهر به رسانه ها گفت: براساس آخرین آمارهای فنی، میزان مصرف برق در شش ماهه اول امسال در استان نسبت بمدت مشابه سال گذشته رشد 8.7 درصدی دارد.


وی میزان مصرف برق در شش ماهه اول امسال در کهگیلویه و بویراحمد را یک میلیون و 272 هزار و 361 مگاوات ساعت عنوان و اظهارداشت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 170 هزار و 643 مگاوات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: تغییر الگوی مصرف و افزایش تعداد مشترکین مهمترین دلایل افزایش مصرف برق در این استان در شش ماهه گذشته بوده است.

از طرفی در سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف برق آمده است که با توجه به اینکه سازمان هاي دولتی از یکسو به عنوان بخشی از مصرف برق کشور و از سوي دیگر به عنوان نماد فرهنگی بهینه سازي مصرف می توانند داراي اثرگذاري بالا در الگوي مصرف مشترکین باشند، یکی از مهم ترین وظایف صنعت برق، هدایت این گونه از مشترکین به سمت بکارگیري روشهاي مدیریت مصرف و بهینه سازي الگوي مصرف آنها می باشد.

 

در دوم مهر ماه امسال مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۸ درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان خبر داد و گفت: در صورتیکه تدابیر ویژه‌ای برای این مشکل اندیشیده نشود، سال آینده شاهد بروز مشکلاتی برای برخی از این مشترکین هستیم.

 

وی از رشد 18 درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه میزان مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از همه تعرفه‌ها اعم از خانگی، کشاورزی و تجاری بیشتر شده است.

 

این در حالی است که اداره کل راه و ترابری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در صرفه جویی مصرف برق برنامه ندارد و شاهد این هستیم که این دستگاه دولتی خارج از ساعات اداری هم از روشنایی زیاد استفاده می برد و تلویزیون شهری که وظیفه تبلیغ را بر عهده دارد نیز بصورت شبانه روزی روشن می باشد.

این در حالی است که تلویزیون شهری که برای تبلیغات در خیابانی نزدیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج نصب شده به صورت شبانه روزی روشن است و مشخص نیست پس از پایان شب که تمام شهروندان در خواب به سر می برند برای چه کسی تبلیغ نشان می دهد.

اما نیاز است که مسئولان امر این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نسبت به صرفه جویی در مصرف برق از سوی نهادهای دولتی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که تاثیر شروع صرفه جویی مصرف برق از ادارات دولتی تاثیر به سزایی در صرفه جویی خانگی و همراهی مردم را به دنبال خواهد داشت.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی