نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. مهر 1396 - 9:41
حرکت اربعین حسینی توسط آیت الله حکیم احیا شد و این حرکت می تواند با وحدت مسلمانان نقش موثر و محوری برای زمینه سازی ظهور ایفا کند.

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛مسئول سابق روابط عمومی شورای نگهبان کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاراین پایگاه خبری به تبیین حرکت اربعین حسینی و نقش آن در وحدت مسلمانان و زمنیه سازی ظهور پرداخت.

دکتر محمدمهدی شیرمحمدی با تسلیت بمناسبت ماه حزن و اندوه اهل بیت(علیهم السلام) گفت: در سده اخیر، علمای بزرگوار به ویژه آنان که در عتبات و نجف اشرف مقیم بودند و نیز شیعیان و محبان اهل بیت(س) که مقیم عراق بودند، در حد توان به زیارت اربعین اهتمام داشتند.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: این سنت، با قدرت گرفتن حزب اسلام ستیز «بعث» و به خصوص ریاست جمهوری صدام، منکوب شد و محبان حضرت، گهگاه مخفیانه و از میان نخلستانها و با علامت گذاری پنهان، راههایی برای پنهان ماندن از چشم عمال صدام را تدارک دیده بودند، تا این سنت را زنده نگه دارند.

این دکترای اندیشه سیاسی با اشاره به نقش ویژه آیت الله حکیم در احیای این حرکت شیعی، افزود: اما چراغ فروزان پیاده روی و زیارت اربعین، به همت آیت الله المجاهد شهید سید محمد باقر حکیم، زنده شد.

شیرمحمدی در ادامه تصریح کرد:  آیت الله حکیم با سقوط صدام در فروردین 1383 هجری شمسی که همزمان ریاست مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق را بر عهده داشت، به عراق عزیمت کرد و طی فراخوانی از همگان خواست برای احیای زیارت اربعین تلاش کنند.

وی افزود: بعد از  این فراخوان، اولین بار زیارت اربعین به صورت آشکار و با حرکت انبوه مردم عراق، احیا شد.

مسئول سابق روابط عمومی شورای نگهبان کشور با بیان اینکه کوردلان عمال بعث و استکبار توان مقابله مستقیم با مبارزات آیت الله حکیم را نداشتند، گفت:  آن بزرگوار اندکی بعد، پس از اقامه نماز جمعه با انفجار یک بمب در درگاه آستان مقدس حضرت امیرمومنان(ع) به شهادت رسید.

شیرمحمدی افزود: اما در سالهای بعد با کمک مجلس اعلای عراق، سازمان بدر و دیگر گروههای شیعی و سپس آحاد محبان اهل بیت(س) در عراق، زیارت اربعین هر سال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.  

فعال فرهنگی - سیاسی کشور تصریح کرد: به نظرم این واقعه و سرعت احیای این حرکت با فراگیری چند ده میلیونی و استقبال میلیونها نفر از مسلمانان، خود یک معجزه است و به تعبیر امام خامنه ای (مدظله) "یک جاذبه مغناطيس حسيني است که امروز هم با گذشت قرنهاي متمادي، در دل من و شماست."

شیر محمدی در پاسخ به تاثیر اربعین حسینی در زمینه سازی برای ظهور، گفت: ببینید هرچه پرچم قیام عاشورا بیشتر به اهتزاز باشد، جهانیان بیشتر به انتظار منتقم کربلا، قیام می کنند.

وی ادامه داد: بشریت اگر از حضرت سیدالشهدا(س) الگو بگیرد و بپذیرد که خون بر شمشیر پیروز می شود، خداوند یاریگران آئین خود را دستگیری می کند و مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است، قیام می کنند.

این دکترای اندیشه سیاسی با تاسی از آیه إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ ﴿هود: ۸۱﴾، خاطرنشان کرد:از سال 61 ه.ق هیچگاه زنجیره قیام علیه ظلم پاره نشده است و در تمام تاریخ سلسله قیام ها، از عاشورا تاکنون، برقرار بوده است. حال اگر گستره این زنجیره از طول تاریخ به عرض تمام جغرافیای زمین نیز سیطره بیابد، ظهور اتفاق می افتد.

مسئول سابق روابط عمومی شورای نگهبان کشور در پاسخ به اینکه "آیا مسئولان ما باید دربرابر هجمه مداوم و رنگارنگ به ساحت مقدس عاشورا و دیگر مقدسات در فضای حقیقی و مجازی، باید واکنش نشان دهند؟، گفت: بله ؛اگر نظام ما مبتنی بر دیانت است؛ که هست و اگر مقامات مسئول ما، مسئول در جمهوری اسلامی هستند که هستند؛  از آنها تقاضا داریم در دفاع از دیانت و ولایت و ملت، مانند امت همیشه در صحنه عمل کنند.

شیرمحمدی در پایان گفت: به عنوان یکی از محبان حضرت سیدالشهدا(س) از حسن توجه شما نسبت به اربعین حسینی ممنونم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی