نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. مهر 1396 - 14:42
در آیین گرامیداشتی با حضور مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد از کتاب "اسماعیل در آتش مجنون" به نویسندگی آزاده سرافراز "اسماعیل صولت دار" در مجموعه کنگره شهدای استان رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در آیین گرامیداشتی با حضور مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد از کتاب "اسماعیل در آتش مجنون" به نویسندگی آزاده سرافراز "اسماعیل صولت دار" در مجموعه کنگره شهدای استان رونمایی گردید.

سرهنگ نصیرزاده: با عرض خوش آمدگویی به حضار گرامی و تجلیل از نویسنده کتاب اسماعیل در آتش گفت این کنگره آمادگی دارد که در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی برای جمع آوری دلنوشته ها و خاطرات رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نهایت همکاری را بعمل آورد.

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ فرهنگ تفکر و ترویج ایثار شهادت خود راویان این اتفاق می باشد. امروز در حوزه های مختلف عزیزان تلاش می کنند که این فرهنگ جاودانه باقی بماند. بقای نظام و هویت بخشی نسل جدید به همین فرهنگ بستگی دارد و تقدیر و تشکر از آقای صولت زاده در عملیات  پدخندق بعنوان آثار و مجاهدتهای بزرگ قابل تقدیر است.

مدیرکل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: ایثارگران، آزاده ها و شهداء کسانی هستند که با خدا رفیق می شوند و همانند اباعبدالله الحسین(ع) برای خدا هستند و ماندگار می باشند. ارادتی که به خانواده های شهدا و ایثارگران هست بخاطر دین ما می باشد. سر دوستی اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر شهیدان اسلام بخاطر کلیدی که زدند از دنیا بریدند و به حق واصل شدند. چون شهدا برای خدا حرکت کردند در مسیر اباعبدالله الحسین ماندگار هستند و از هیچگونه تهدید و تحریم هراسی ندارند.

حجت الاسلام مزارعی: درود خدا بر شهیدان و مردان بزرگی همچون شهید اورنگ که افتخار می کنیم بعنوان یک بسیجی و طلبه در خدمت این مردم ارزشی و گرانقدر هستیم.

سرهنگ صفری از هم قطاران اسماعیل صولت دار: برگزاری چنین مجالسی انرژی مثبت ایجاد می کند. افتخار حضور در گردان یا زهراء را داشتیم، هر گردانی تعدادی نفرات ثابت داشت و مابقی نیروهای اضافی در دیگر گردان ها ملحق می شدند. برادر اسماعیل صولت دار یکی از نیروهای خوب و ارزشی گردان یا زهرا(س) بودند. ایشان بر روی بلم بر روی رود اروند در میدان دید دشمن قرار می گرفت و خواب را از چشمان دشمن گرفته بود.

صفری افزود: روحیه اسارت بخاطر اینکه شاید دیگر خانواده ها را نبینیم خیلی سخت بود و به ما تلقین شده بود که اگر به اسارت درآییم دیگر خانواده و فامیل را نخواهیم دید. فاصله نسل جدید با جنگ که نمی تواند اصل واقعی دفاع مقدس را قبول کند که این اتفاق با دست خالی رزمندگان دفاع مقدس اتفاق افتاده است قابل تامل می باشد.

سرهنگ مصطفی پور از همقطاران آقای صولت دار؛ خاطرات زیاد هست و خجالت می کشم جلوی عزیزان و سلحشوران دفاع مقدس خاطره ای بیان نمایم. پیام دلیری و رشادت رزمندگان دفاع مقدس ما به گاوچران(ترامپ) یا به زبان محلی تراقه که زبان کثیفش را از حلقوم بیرون آورده است و برعلیه سپاه پاسداران حرفهایی زده است.

ایشان افزودند:هنگامی که در کنار آقای صولت دار در عملیات پدخندق بودم همانند شیر می خروشید و رزمندگان را بر علیه دشمن می شورانید.

سیدناصر حسینی پور نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" در این آیین رونمایی گفت: ما در برابر دفاع مقدس دچار دوربینی قرار گرفته ایم. به تعداد تمامی آزادگان شهداء و رزمندگان می شود یک کتاب نوشت. اگر از این سوی خاک ریز به آن سوی خاک ریز پل زدیم به حقایق دست می یابیم ولایه های پنهان جنگ را پیدا می کنیم. اگر دشمن ابله بود چرا جنگ هشت سال طول کشید و 219 هزار شهید دادیم پس نباید دشمن بعث را ابله و ترسو فرض نماییم.

حسینی پور افزود: بار طراز فرهنگ و شهادت را کتاب ها به دوش می کشد.

مصطفی صولت دار فرزند آقای اسماعیل صولت دار(نویسنده کتاب اسماعیل در آتش مجنون) در غیاب پدر ایثارگر(بدلیل وضعیت شیمیایی) در پایان برنامه گفت: هشت سال دفاع مقدس یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه ای است که یک ملت در تمام برهه ها میتوانتد از آن استفاده کنند. خصوصیات دفاع مقدس در یک نفر و شخص خاص نبود و در تمامی ایلات قرار داشت.

مصطفی صولت دار با ادامه به موضوع محتوایی کتاب "اسماعیل در آتش مجنون" چنین بیان کرد: نه اسماعیل بلکه اسماعیل ها جان خویش را در راستای اهداف نظام فدا کردند. خداوند توفیقی عنایت فرمود تا آنچه پدر از کربلای یک، کربلای پنج؛ کربلای ده و خطوط پدافندی به یادگار دارد جمع آوری نماییم. والبته نباید از وجود یک شهروند استرالیایی به نام الکس که به حقیر انگیزه داد تا خاطرات پدرم را ثبت و ضبط و به چاپ برسانم.

پایان گزارش/ الف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی