نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1396 - 22:22
اما برخی از رسانه ها رسالت خود را در میانه مسیر به فراموشی می سپارند و غرض ورزی را جایگزین صحت هدف و رسالت کرده اند و به نقد غیرمنصفانه برخی شخصیت ها و کارها می پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ امروزه رسانه ها به عنوان چشمان بیدار مردم  و زبان گویای آنان رسالت رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین را بر دوش می کشد و می توان گفت جزئی از این حل مشکلات بر دوش رسانه است. امروزه در استانمان شاهد پدید آمدن سایت های خبری زیادی در عرصه اطلاع رسانی هستیم که بنا بر این رسالت ظهور یافته اند و در این راه باید گام بردارند.

 

اما برخی از رسانه ها رسالت خود را در میانه مسیر به  درستی انجام نمی دهند و گاها سهوا یا عمدا با درج برخی مطالب، صحت، هدف و رسالت را فدای برخی امور حاشیه ای می کنند و به نقد غیرمنصفانه برخی شخصیت ها و کارها می پردازند.

 

یکی از سایت های استانی که تا کنون ضریب نفوذ خیلی خوبی هم در جامعه داشته است، در کانال تلگرامی خود به نقد عملکرد سید موسی خادمی، استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است که در این پیام به همه جوانب نپرداخته است و فضای دور از ذهنی برای مردم ترسیم کرده است و البته می توان گفت برخی از موارد اعلامی از سوی این کانال تگرامی جای تامل دارد و نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد. یکی از این پیام ها به شرح زیر آمده است:

 

"  #بلایی که #خادمی بر سر کهگیلویه و بویراحمد آورد!

 رتبه 1 کهگیلویه و بویراحمد در #بیکاری نوید جدیدی بود که #خادمی برای استان به بار آورد. #میراث گرانبهایی که در پشت سیاسی بازی های خاموش #خادمی در استان پنهان ماند.

 رتبه 19 ضریب نفوذ #اینترنت در قبال رتبه 32 بیکاری نوید مهمی بود که امروز برای کهگیلویه و بویراحمد در فضای #رسانه ای کشور #گردش خورد.

  #جدال و #حساسیت بیشتر بروی برخی نقاط #گرمسیری استان اتفاق تاریخی دیگری بود که #خادمی علاوه بر سایر مناسبت های مشابه در این خصوص برای استان ایجاد کرد."

 

در موضوع این پیام می توان گفت که همانگونه که از ابتدای این پیام مشخص است که این رسانه به قضاوت یک طرفه پرداخته است و مخاطب را با کلمه "بلا" به این سمت می کشاند که دوره چهارساله خادمی خالی از کار مفیدی برای استان بوده است. در صورتیکه بهرحال اقدامات مفیدی هم انجام گرفته است که می توان به آنها هم اشاره ای داشت. هر چند برخی نقدها به قوت خود باقیست.

 

در قسمت دوم این پیام به موضوع بیکاری اشاره شده است و اعلام شده که رتبه 1 بیکاری توسط این استان در دوره سید موسی خادمی رخ داده است و این در حالی است که شاخص بیکاری استان از 17.7 درصد با رتبه 1 به 10.8 درصد  رسیده است که شاهد کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان بوده ایم و می توان گفت در رتبه 16 یا 17 جدول قرار می گیرد.

 

و البته می توان گفت رسانه نباید رسالت خود را فراموش کند و باید در جهت رفع مشکل مردم گام بردارد نه اینکه برای آنها مشکلات جدیدی را با اشتباهات کاری ایجاد کند.

 

از طرفی در این چهارسال فرصت برا رساندن انتقاداتی که به سید موسی خادمی بود، وجود داشت اگر هدف در این کار رفع این مشکلات بوده است چرا به این مهم پرداخته نشد!؟ و این مسائل به گوش مسئولان در زمان قبل نرسیده است؟

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی