نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آبان 1396 - 9:45
هنوز برای مردم این نکته به اثبات و آگاهی نرسیده است که آیا استفاده از این واکسن ها مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی ایمن تر می سازد و یا ایمنی بدن را در مقابل هر سرماخوردگی شکننده تر می نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ چندسالی هست که بازار واکسن آنفلونزا در بازارهای کشور از رونق خوبی برخوردار است. تبلیغات وسیع و تاثیر گزار برای کشور چهارفصل ایران آنقدر بر اذهان ملت اثر گذار بوده است که شهریور تمام نشده تمامی واکسن های وارداتی بفروش می رسد و به کرات مافیای فروش این نوشدارو مشاهده می گردد.

آنچه در این بین ذهن مردم را مشوش ساخته است عدم تاثیر گذاری موثر در برابر سرماخوردگی می باشد که تنها هزینه و بار مالی بالا را برای خانواده های ایرانی بجای می گذارد. حساسیت واکسن های مزبور به شرایط دمایی و عدم نظارت اصولی بر نحوه نگهداری آنها از یک طرف و دغدغه ذهنی مردم در کیفیت آنها از طرف دیگر این روزها به یکی از موارد چالش برانگیز جامعه گردیده است.

هنوز برای مردم این نکته به اثبات و آگاهی نرسیده است که آیا استفاده از این واکسن ها مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی ایمن تر می سازد و یا ایمنی بدن را در مقابل هر سرماخوردگی شکننده تر می نماید. فارغ از این دغدغه های فکری وارد کردن این واکسن ها از کشورهای مختلف بخصوص اروپایی که کدام تولیدی و برچسب ها از اعتبار و کیفیت بهتری برخوردار می باشد و به کدام وارداتی این کالای پزشکی می شود اطمینان خاطر بیشتری کسب کرد.

این روزها در هنگام برخورد با مردم از خردسال تا کهنسالانی را مشاهده می کنیم که در عین تزریق این نوشدارو باز ماسک زنان و دستمال به دهان گرفته سعی در گرفتن عطسه های از سر سوزی را دارند که در تب این همه سوز و گداز می سوزند و از روی دردمندی می نالند.

البته آنچه این روزها بعنوان قصه افسانه ای برای مردم ایران زمین در حال تکرار می باشد همانا جوابگو نبودن این کالای پزشکی پیش گیرانه و بلاتکلیف بودن این داروی سرکوب شده در قالب پادزهرهایی که معلوم نیست چه کسی جوابگوی این مردم فارغ الحالی باشند که با توجه به بضاعت مالی اگر فرزندان خود را در برابر سرما واکسینه ننمایند در برابر وجدان خود شرمنده می شوند.

در این همهمه چه کسی باید جوابگوی این همه دلواپسی مردمی باشند که استفاده از این واکسن آیا به حقیقت مناسب و مثمر ثمر خواهد بود و به درستی بدن را در مقابل این ویروس مسری ایمن تر خواهد کرد؟

به هرحال آنچه با آغازین فصل پاییز بعنوان دغدغه خانواده ها مورد بحث می باشد همین زدن یا نزدن واکسن های انفلوانزایی می باشد که این روزها نیاز جدی می طلبد مسئولین و متولیان امر حوزه  بهداشت و درمان در این راه روشنگری نمایند.

انتهای پیام/ الف

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا