نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. مهر 1396 - 16:29
در جلسه دوستدار کتاب در بخشداری چرام مطرح شد؛
محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت مساله کتاب است+تصاویر
جلسه دوستدار کتاب در بخشداری چرام دیروز با حضور اعضای این جلسه و اصحاب رسانه با موضوع کتاب و کتاب خوانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از  چرام ، جلسه دوستدار کتاب در بخشداری چرام  دیروز با حضور اعضای این جلسه و اصحاب رسانه با موضوع کتاب و کتاب خوانی برگزار شد.

 

سعید خردمند مدیر ارشاد اسلامی چرام  در این جلسه بیان کرد:دین مبین اسلام و کلام‌‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

 

وی افزود:اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

 

این مسئول تصریح کرد:اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است  که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند و همچنین واژة علم از فرایض بسیار مؤکد در دین مبین اسلام، قرآن کریم و احادیث و گفتار بزرگان دانش است.

 

وی اضافه کرد:به همین سبب توجه به بسترسازی‌های لازم و ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه از راه‌های مختلف لازم و ضروری است

خردمند گفت:فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

 

وی در پایان عنوان کرد:در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند و کتاب و کتاب‌خوانی ‌در جوامع توسعه یافته اهمیت خاصی یافته است.

 

تصاویر

 
انتهای پیام/ط
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی