نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آبان 1396 - 9:55
به همت سپاه ولیعصر خوزستان و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود؛
جلسه هماهنگی برگزاری اولین کنگره ملی گرامیداشت شهدای ایل بهمئی
نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدای ایل بهمئی با حضور بهمئی های سراسر کشور و مسئولان کشوری، نیمه دوم آذرماه امسال در شهر لیکک برگزار می شود.

به گزراش شبکه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ شورای اداری این هفته شهرستان بهمئی با موضوع خاص" ستاد پستیبانی اولین کنگره ملی گرامیداشت شهدای ایل بهمئی" برگزار شد.

این نشست با حضور مشاور عالی فرمانده کل سپاه، نمایندگانی از سپاه ولیعصر استان خوزستان و مسئولان شورای اداری و تامین شهرستان بهمئی در سالن اجتماعات فرمانداری در شهر لیکک برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالرضا موسوی منش،نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی در این نشست ابتدا با تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و صفر، اقتدار نظام را مدیون جانفشانی شهدا و رشادت سپاه پاسداران دانست.

موسوی منش با بیان اینکه امروز نشست شورای اداری شهرستان ما مزین به حضور سبزپوشان سپاه ولیعصر استان خوزستان است، گفت: ترامپ باید سپاه را تهدید کند و خار چشم خود بداند، اگر سپاه نبود ترکیه، سوریه و یمن سقوط می کردند و به دست ایادی استکبار می افتادند.

وی افزود: بنده به نیابت از همه نهادها و ارگانهای دولتی با سپاه پاسداران اعلام میثاق میکنم ؛ما به خود می بالیم و به سپاه افتخار می کنیم، گرچه نیروی انتظامی در سطح کشور مسئولیتهای سنگینی بر دوش دارد اما امروز عزت و شرف ما در دنیا را مدیون امام شهدا و سپاه می دانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در این نشست ابتدا از سرپرست فرمانداری شهرستان به دلیل تشکیل جلسه تقدیر کرد و این تعامل را نشان از دغدغه مندی وی نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

سرهنگ سید روح الله شاهینی تصریح کرد: این یادواره اولین یادواره  شهدای یک ایل بزرگ و ریشه دار است که در شهرستان غیور پرور بهمئی برگزار می شود .

وی گفت:  مردم شهرستان ما به تناسب جمعیت و تقدیم بیش از دو هزار رزمنده و بیش از  120شهید و 4شهید گمنام به انقلاب، وابستگی و دلدادگی خود را به امام و انقلاب ثابت کردند.

شاهینی افزود: هر قدمی که برای شهدا برداشته شود حسنه است .

وی با تقدیر از مردم و همه مسئولانی که با اقتدار از سپاه پاسداران حمایت کردند، گفت: اعلام حمایت قاطع مردم و مسئولان از فرزندان خود در سپاه پاسداران، مایه دلگرمی ما شده تا پاسداران به عنوان فرزندان شما با اقتدار بیشتری در خارج از مرزها با دشمنان بجنگند .

 

سرهنگ کیامرث منصوری ، مسئول کمیته ایثارگران سپاه ولیعصر خوزستان در این نشست گفت: به فرماندهی سپاه ولیعصر پیشنهاد دادیم که ما فرزندان ایل بهمئی میخواهیم یادواره شهدای بهمئی را در یکی از شهرستان های بهمئی نشین برگزار کنیم.

وی افزود: ایل بهمئی شهدایی در استانهای مازندران، لرستان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چند نقطه دیگر کشور دارد و می خواهیم با این حرکت معنوی، قدمی در راستای وحدت این ایل بزرگ برداریم.

منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به اتفافات سالهای گذشته در شهرستان رامهرمز و باغملک، به دنبال وحدت ایلی بودیم و نظر به اینکه همیشه شهدا محور وحدت بودند، فرمانده سپاه ولیعصر با پیشنهاد ما موافقت کرد.

منصوری افزود: با توجه به اینکه بیشترین شهدای ایل بهمئی در شهرستان بهمئی  می باشند، تصمیم به برگزاری یادواره در بهمئی گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دفاع مقدس برگردیم، رقم اعزام بچه های بهمئی به جنگ مشهود و چشمگیر بود و در گردان های عملیاتی هم همیشه خط شکن بودند اما از رشادت آنها کم گفته شد و باید در مسیری قرار بگیریم که معرفی شوند .

منصوری خطاب به مسئولان حاضر در نشست گفت : گردانهای زیادی از بچه های بهمئی به عنوان مدافعان حرم در سوریه با رشادت می جنگند، اما آیا همایشی در شأن این فرزندان برگزار کردیم و به عنوان پشت جبهه ای ها توانستیم به خوبی به وظایف خودمان عمل کنیم؟

وی گفت: با توجه به اینکه هماهنگی های لازم برای پخش مستقیم مراسم از رسانه ملی صورت می گیرد، باید آنچه شایسته نام شهدا و  ایل بهمئی است به نمایش بگذاریم .

منصوری با تاکید بر لزوم خرید کلیه تجهیزات و ابزارهای لازم برای برگزاری کنگره از شهرستان بهمئی، گفت: در این راستا باید از کلیه ظرفیت های بومی بهمئی استفاده شود.

حجت الله فروزی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی در این نشست با تاکید بر لزوم برگزاری آبرومندانه کنگره، گفت: از هماهنگی های سپاه ولیعصر خوزستان و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این کنگره تقدیر می کنم.

سرهنگ رضائیان، دبیر اجرائی کنگره ملی شهدای ایل بهمئی زمان برگزاری این مراسم را 16 آذر ماه عنوان کرد و گفت: جمعیت 40هزار نفری بهمئی الگوی 800 هزار بهمئی سراسر کشور است و انتظار داریم مسئولان این شهرستان نهایت همکاری را در برگزاری مراسم داشته باشند.

وی گفت: تاکنون530شهید در استان خوزستان و نزدیک به 200 شهید در شهرستان بهمئی و سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی کردیم که از فرزندان ایل بهمئی هستند  اما هنوز آمار استان های دیگر را نداریم که با فراخوان و تلاش مسئولان سعی می کنیم تمامی شهدای این ایل شناسایی شوند .

رضائیان تصریح کرد: ما برای تبلیغات مراسم از چارشیر اهواز شروع به تبلیغ می کنیم و ورودی همه شهرهای بهمئی نشین خود را برای روز بزرگی که افتخار بهمئی است ، مزین به تصاویر شهدا و بنرهای تبلیغاتی می کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: محور برگزاری این مراسم سپاه ولیعصر خوزستان و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد می باشد و همه هماهنگی ها باید با این دو نهاد صورت گیرد.

بنا به اظهارات مسئولان در این نشست، آمار جمعیت ایل بهمئی با 56 طایفه نزدیک به 800هزار نفر بوده که حدود یک درصد جمعیت کل کشور را شامل می شود و مطابق پیش بینی ها آمار شهدای ایل بهمئی نزدیک به 800نفر می باشد .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی