نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1396 - 9:06
عدم نصب تهویه هوا در زمان ساخت و آلوده بودن فضای سربسته این مکان به هوای سربی و سراسر خفه کننده می تواند آبستن حوادثی باشد که بدون تردید حادثه تونل ذغال سنگ شمال و یا پلاسکوی تهران در برابر آن بسیار کوچک به نظر برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ تونل شماره 4 یاسوج به بابامیدان در استان کهگیلویه و بویراحمد به طول 2009 متر بعنوان بزرگترین تونل جنوب کشور، با توجه به پتانسیل موجود در آینده می تواند بعنوان یکی از حوادث ناگوار قلمداد گردد. عدم نصب تهویه هوا در زمان ساخت و آلوده بودن فضای سربسته این مکان به هوای سربی و سراسر خفه کننده می تواند آبستن حوادثی باشد که بدون تردید حادثه تونل ذغال سنگ شمال و یا پلاسکوی تهران در برابر آن بسیار کوچک به نظر برسد.

اگر چه بهره برداری از محور بابامیدان به یاسوج و رها شدن مردم از مسیر خطرناک و پرپیچ و خم قبلی بعد از 17 سال حرکت در این مسیر را ایمن سازی کرد، اما این روزها نبود سیستم تهویه در تونل های طولانی این محور این شیرینی را به کام مردم تلخ کرده است تونل شماره 4 به طول دوکیلومتر و تونل بعد از آن به طول بیش از یک کیلومتر به لحاظ وجود توده های از گازهای آزاردهنده اگزوز ماشین های سنگین و فرسوده یک مخاطره ای برای مسافران دارای مشکلات تنفسی،کودکان و افراد سالخورده و دلهره ای برای رانندگانی است که همواره در این مسیر تردد دارند.

کوچکترین تصادف در این فضای دودآلود و خفه کننده می تواند هر مصدومی را حتی با وجود نیروهای امدادی در دم به کام مرگ برساند که در این فضای مسمومو کسالت آور عدم سوء مدیریت  در نحوه ساخت و ساز این تونل و چند تونل دیگر از این قبیلکاملا مشهود است.

اگر بخواهیم با نگاه فصلی به این تونل و دیگر تونل هایی از این دست در این جاده صعب العبور و کوهستانی نگاه کنیم همانا باید فصل باران را در این فضای سربسته بوضوح ترسیم نماییم که با ریزش نزولات آسمانی از سقف آن هر لحظه احتمال ریزش و خطری را گوشزد می نماید که در اثر وقوع آن باید از سرناچاری خون گریه کرد. بدون تردید در این مقوله با توجه به جاده سراسری کشور در این خط و پرترافیک بودن موضوع جان مسافرانی تهدید می شود که در گوشه ای از انتظارات خانواده شان چشم امید دوخته اند.

با نگاهی منصفانه و فقط با حس نوع دوستی این فریاد رسای انسانیت را به گوش مسئولانی می رسانیم که با توجه به تذکرات فراوان هنوز در انتظار حادثه ای دلخراش هستند تا شاید عادت کرده باشیم به مرگ عزیزانی که هر روز بیش از پیش به فراق آنان دل می بندیم و باز عدم مدیریت صحیح بحران را در میان جزع و فزع مردمانی به تفسیر نشینیم که همان قصه نوشداروی بعد از مرگ سهراب را با مرورگر تاریخ تکرار نماییم.

انتهای پیام / الف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی