نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1396 - 14:30
سامانه سماح که به منظور «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» توسط ستاد مرکزی اربعین راه اندازی شده بود و زائرین اربعین حسینی می توانستند در این سامانه جهت دریافت روادید اقدام کنند، امروز لینک ثبت نام خود را از روی این پایگاه برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد. چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۶۱ هجری قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه که در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند.

و پس از گفتگو با جابر انصاری، قبر امام (ع) را زیارت کرده و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد.

همه ساله از کشور ایران نیز پیاده روی اربعین حسینی عاشقان کربلا آغاز می شود.

پیش از این با مراجعه به سامانه سماح که به منظور «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه»  توسط ستاد مرکزی اربعین راه اندازی شده بود زائرین اربعین حسینی می توانستند در این سامانه جهت دریافت روادید اقدام کنند که به علت شلوغی در ثبت نام این سامانه اقدام به برداشتن لینک ثبت نام از سامانه خود و درج اطلاعیه ای کرده است که در این اطلاعیه آمده است :

به اطلاع مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین می رساند، به دلیل فرصت کوتاه باقی مانده تا اربعین و به دلیل کاهش زمان اخذ روادید از دفاتر کنسولی عراق در سراسر کشور، از این پس ثبت نام از متقاضیان و تکمیل مراحل آن، صرفا در دفاتر خدمات زیارتی مجاز انجام می پذیرد. از متقاضیان درخواست می گردد با در دست داشتن گذرنامه با شش ماه اعتبار و یک قطعه عکس به یکی از دفاتر زیارتی مجاز در سراسر کشور مراجعه نمایند. لیست دفاتر مجاز در پایین همین صفحه قابل مشاهده می باشد.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی