نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آبان 1396 - 16:53
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گفت: کیفی‌سازی‌ برنامه‌ها و اجرای برنامه‌ها برای سطوح مختلف سنی نیز در کاروان‌ها ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ ستار هدایت‌خواه عصر امروز در نشست هماهنگی خادمان و فعالان اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه اربعین حسینی میعادگاه عاشقان و رهروان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: کسانی که در عرصه اربعین حسینی فعالیت می‌کنند باید نگاه فرهنگی‌شان بر سایر نگاه‌ها غلبه داشته باشد، به طور مثال نباید کسانی که کاروان‌های را برای حضور در میعادگاه اربعین حسینی می‌برند، نگاه اقتصادی بر نگاه فرهنگی غلبه داشته باشد، چرا که در این صورت آن بهره فرهنگی لازم از این پیاده‌روی عظیم حاصل نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به اربعین حسینی باید مداوم باشد، اظهار داشت: فعالان و مسوول کاروان‌ها باید به صورت ویژه برنامه‌های فرهنگی را برای زوار امام حسین(ع) در نظر بگیرند و برای رفت و برگشت حاضرین در اربعین حسینی باید برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شود، بطوریکه این فضای معنوی ایجاد شده از این ایام تداوم داشته باشد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید از ظرفیت‌های مکانی و زمانی قبل، حین و بعد از روز اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ عاشورا استفاده کنیم.

هدایت‌خواه در خطاب به فعالان و خادمان اربعین حسینی، اظهار کرد: باید هیئتی‌ها در اعزام کاروان‌ها به کربلای معلی پیش‌قدم‌تر از سایرین باشند.

وی اضافه کرد: در اعزام کاروان‌ها باید نکاتی را رعایت کرد از جمله اینکه حضور عناصر فرهنگی در کاروان‌ها لازم است. مثلاً چهره‌های فرهنگی تاثیرگذار باید در کاروان‌ها حضور داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: کیفی‌سازی‌ برنامه‌ها و اجرای برنامه‌ها برای سطوح مختلف سنی نیز در کاروان‌ها ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: همه عناصر فعال در اربعین حسینی، چه کسانی که کاروان می‌برند و چه کسانی که موکب‌ها و هیئت‌ها را برپا می‌کنند، باید به نحو مطلوب این کارها را انجام دهند.

هدایت‌خواه با بیان اینکه اربعین همایش شیعیان واقعی اهل بیت(علیم الاسلام) است، اظهار داشت: اربعین حسینی رزمایش بزرگ شیعه است که هر هیئت مذهبی باید خودش گردان را برای حضور در این میعادگاه رهبری کند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی