نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آبان 1396 - 8:48
روح سترگ جوانان پرشور انقلابی از آن زمان تا هنوز در گوش فلک به نجوا می نشیند و در این مسیر سراسر شعور و بصیرت همواره صراط حریت و آزادگی ترسیم می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ 13 آبان روز مبارزه با استکبار و تفسیر نهایی آگاه شدن از هویت کریه و پلید جهان سلطه بوسیله دانش آموختگان مکتب عاشورایی و فرزندان خمینی کبیر (ره) می باشد. جایگاه این روز ارزشمند آنقدر در روزنگار تاریخ قابل تکریم می باشد که در انقلاب 1357 بعنوان اولین شمع فروزان شده بواسطه فرزندان این مرز و بومی میباشد که هنوز فریاد رسای "هیهات مناالذله" در خیابانهای شهر و روستا طنین انداز است.

روح سترگ  جوانان پرشور انقلابی از آن زمان تا هنوز در گوش فلک به نجوا می نشیند و در این مسیر سراسر شعور و بصیرت همواره صراط حریت و آزادگی ترسیم می گردد. تجلی آزاداندیشان جهان آن زمان با فریاد رسای خویش کاخ استبداد را از ریشه و بنیان کندند و با ریختن آلاله های سرخ وطن این سرزمین شهیدان جان دوباره ای گرفت.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این هیاهوی کر کننده توسط دانش آموزان و دانشجویان بصیر بیش از پیش صدای نفس افتاده از استکبار پیر را بریده بود. دیگر برای کفتارهای پیر و گرسنه رمقی باقی نمانده بود و باید در آخرین فرصت خوی ددمنشانه خود را با ریختن خون این عزیزان آشکار می ساختند. کلام و روح متبلور شده امام راحل با دنیایی از بیداری اسلامی آنچنان در وجود جوانان ما درهم تنیده بود که دیگر از هیچ توپ و تشر استبداد و استعمار هراسی نداشتند.

در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند

صبح روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند

این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت 11 صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند

حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.

به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است. بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند.

این عزیزان بودند که در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ های کفر انداختند.

این جوانان شجاع بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک و با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، بر دانش آموزان ماست که سهم مهمی در مبارزه با استکبار بر عهده گیرند و هم چون گذشته، از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

و امروز قریب به چهار دهه از این واقعه تاریخی می گذرد و هنوز بوی مهر مدرسه و عجین شدن آن با روح دانش آموختگان مکتب بصیرت در چنین روزی فریاد و فغان بر می آورند که استکبار ستیزی مربوط به یک زمان خاص نیست و تا دنیا برقرار است در اندیشه این ملت عاشورایی لحظه ای درنگ در مقابله با استعمارستیزی به وادی فراموشی سپرده نخواهد شد. در زمانی که دشمن زبون سعی با کشانیدن دیگر مناسبت ها در این ماه سراسر خاطره سعی در کم رنگ جلوه دادن این واقعه تاریخی هستند اما ملت همیشه بیدار ما با نگاهی به آینده و همگام با صراط ولایت از این اربده کشی های غرب صهیونیستی هراسی به دل راه نخواهند داد و تا ذلیل شدن آنها در تمامی جبهه های فرهنگی نرم و سخت افزاری علم نویت روز دنیا از پای نخواهند نشست.

انتهای پیام / الف

                                                                                                                        .

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی