نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آبان 1396 - 14:39
سی و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان در اتاق بازرگانی استان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ساعتی پیش نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان در اتاق بازرگانی استان برگزار گردید.

در ابتدای این دیدار جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی با ارائه گزارش الکترونیکی به تشریح مصوبات این شورا و مشکلات آن پرداخت .


وی برخی از مصوبات مهم شورای گفتگوی استان را همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در راستای برخورد با معارضات محلی و تعیین شعبه ویژه در این زمینه ، تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز سازمان های دولتی از محصولات واحدهای تولیدی  استان ، بررسی و تبیین مزیت ها وفرصت های سرمایه گذاری در استان توسط بخش خصوصی
، پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه استان با استفاده از سرمایه های مردمی ، تهیه  و تنظیم سند راهبردی، توسعه صادرات غیرنفتی استان ، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور محترم به استان ، پیگیری اصلاح بیمه محصولات کشاورزی دراستان و انعکاس مشکلات مربوط به ریزگردها و تاثیر آن بر باغات و زراعت استان عنوان کرد .

مدنی پور رئیس جامعه پیمانکاران در بخش دوم این جلسه شروع به ارائه گزارش آماری خود کرد.

رئیس جامعه پیمانکاران استان گفت:در حال حاضر ۱۲۰۰ شرکت مشغول به کار هستند که ۳۵ درصد از کل ان آن ها فعال هستند.

وی افزود: میزان مطالبات پیمانکاران بنا به اظهارات مسئولین بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان می باشد که معادل بودجه عمرانی یک سال استان می باشد.

مدنی پور بیان کرد: در بخش مالیات و ارزش افزوده مشکلات زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه دولت پولی در اختیار پیمانکار قرار نمی دهد انتظار است که مساعدت بیشتری صورت گیرد که بار سنگینی از اشتغال استان و کشور بر عهده پیمانکاران عمرانی می باشد تا جایی که بالغ بر ۱۵۰ شغل می تواند ایجاد کند.

ابراهیم کشاورز مدیر کل اقتصاد و دارایی استان نیز در ادامه این نشست گفت: بیشترین میزان بدهی به پیمانکاران راه و شهرسازی ۲۳۲ میلیارد تومان، آبفای شهری ۳۹ میلیارد تومان، جهادکشاورزی ۳۷میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی ۲۸ میلیارد تومان می باشد.

موسوی فر رئیس اتحادیه گلخانه داران گفت: بزرگترین مشکلی که دست و پا گیر ما شده فرودگاه یاسوج است.

انتهای پیام/ش

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی