نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1396 - 12:05
جاماندگان کربلا در شهرستان بهمئی با تجمعی ده هزار نفری، مسیر شهر لیکک تا امامزاده بابا احمد(ع) را پیاده روی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری از برگزاری پیاده روی جاماندگان کربلا در شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام قاسم مومن شاد گفت: اربعین حسینی فرصتی مناسب برای به تصویر کشیدن قدرت و عظمت شیعیان بوده و خنثی کننده نقشه های شوم دشمن اسلام و مسلمانان است.

وی افزود: بسیاری از مردم فهیم و حسینی شهرستان بهمئی از طریق کاروان های زیارتی و عده ای هم به صورت خانوادگی و تیم های دوستانه عازم کربلای معلی شدند تا در پیاده روی سراسری شیعیان و محبان اباعبدالله(ع) شرکت کنند که حرکت آنها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به قیام عاشورا به عنوان یک قیام تاریخی و بی نظیر حق علیه ظلم و استکبار می باشد.

مومن شاد خاطرنشان کرد: عده ای از مردم بهمئی با اینکه عاشق زیارت اباعبدالله(ع) هستند اما به دلایل مختلفی توفیق شرکت در مراسم عظیم راهپیمائی اربعین حسینی امسال نصیب آنها نشد ؛به همین دلیل این افراد تصمیم گرفتند به صورت خودجوش برنامه ای تحت عنوان"جاماندگان کربلا" در شهرستان اجرا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهمئی در ادامه گفت: این برنامه معنوی دو سال است که در شهرستان بهمئی اجرا می شود و مردم مسیر شهر لیکک تا امامزاده بابا احمد(ع) را به یاد رهروان پیاده کربلا در اربعین حسینی، با پای پیاده طی می کنند.

مومن شاد افزود: با توجه به شور و استقبال دو سال پیش مردم، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی با همکاری سایر نهادهای شهرستان و شیوخ امامزاده در نظر دارد این برنامه را با انسجام، معنویت و شور بیشتری اجرا کند.

وی گفت:امسال عاشقان جامانده از اربعین بعد از نماز صبح از میدان مرکزی شهر لیکک به مقصد امامزاده بابا احمد(ع) رهسپار می شوند و با تجمعی که پیش بینی می شود به 10هزار نفر برسد، به عزاداری و سوگواری اربعین حسینی می پردازند.

مومن شاد ادامه داد: در مراسم امسال پرسنل زحمکتش اورژانس و نیروی انتظامی به صورت ویژه زائرین را همراهی می کنند و 4 دستگاه مینی بوس برای بازگشت مردم از امامزاده در نظر گرفتیم.

وی گفت: عده زیادی از مردم برای برپایی ایستگاه صلواتی و خدمت رسانی به زائران در طول مسیر پیاده روی اعلام آمادگی کردند که ما همه آنها را در طول مسیر ساماندهی می کنیم.

مومن شاد تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته شده نسبت به سال گذشته، شیوخ امامزاده بابا احمد(ع) در مجموع برای پذیرایی از 10هزار زائر، غذای گرم تدارک دیدند.

وی افزود:این مراسم معنوی توسط مستند سازان اعزامی از شبکه دنا برای پخش از تلویزیون پوشش داده می شود و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد سخنران ویژه مراسم می باشد.

مومن شاد در پایان گفت: از عموم مردم ولایتمدار بهمئی برای شرکت در این مراسم دعوت بعمل می آید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی