نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1396 - 12:44
دکتر یعقوبی متخصص مغز و اعصاب و روان در این همایش گفت:علایم سکته مغزی ناگهانی و علایم تدریجی به ندرت رخ می دهد، از صحبت و تکلم شروع می شود که با دیدن مشکل در حرف زدن و زبان باید فرد بیمار را فوری به پزشک ارجاع دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ دکتر یعقوبی متخصص مغز و اعصاب در همایش پیشگیری از سکته مغزی که صبح امروز در یاسوج برگزار شد، گفت: علت مرگ و میر سکته مغزی در ایران عدم مراقبت های لازم می باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی مرگ و میر تصادفات در سطح جامعه داریم، در عین حال آمار سکته مغزی بیشتر استو هر بیماری مزمنی می تواند باعث افسردگی گردد. 

وی افزود: تغییر روش زندگی در جامعه موجب افزایش بروز سکته مغزی می باشد که علایم سکته مغزی ناگهانی و علایم تدریجی به ندرت رخ می دهد، از صحبت و تکلم شروع می شود که با دیدن مشکل در حرف زدن و زبان باید فرد بیمار را فوری به پزشک ارجاع دهیم.

این متخصص مغز و اعصاب در این رابطه اضافه کرد: صورت بیمار ممکن است بصورت ناگهانی منحرف شود، ضعف ناگهانی و بی جان شدن یک طرف بدن ممکن است اتفاق بیفتد و امکان دید ناگهانی و سرگیجه از علایم دیگر سکته مغزی می باشد.

وی علایم سکته را ضعف، اختلال در تکلم و تغییر در صورت ذکر کرد و گفت: سلول مغزی بعد از تولد قابل ترمیم نیست و اگر سکته مغزی اتفاق بیافتد دیگر قابل درمان نخواهد بود و البته زمان برای فردی که سکته کرده است خیلی مهم است که در صورت علایم بروز سکته فورا باید به بیمارستان و بدون فوت وقت مراجعه کرد.

یعقوبی با اشاره  به اینکه چرا افراد دچار سکته مغزی دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و تاخیر در مورد این که خودش خوب می شود گفت این حرف کاملا اشتباه است و مردم جامعه باید از علایم سکته مغزی آگاه شوند. انکار ناتوانی فرد در اثر پیری، سن و ترس از پزشک و بیمارستان در نوع خودش در علایم سکته مغزی قابل توجه می باشد.

وی بیان کرد: سکته درخواب اتفاق می افتد و باید در زمان بیدار شدن فرد، سکته بیمار محاسبه شود و در درمان سکته مغزی زمانی از داروی مناسب می توانیم استفاده کنیم که با توجه به اهمیت زمان و سه ساعت بیشتر عوارض دارویی اش بیشتر از منفعتش می باشد.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان یادآور شد: اختصاص دادن یک روز در طول سال به سکته مغزی برای اطلاع و آگاهی مردم به علایم و نحوه درمان آن می باشد که باید در سطح جامعه بعنوان وقت طلایی اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام / بهمراه تصویر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی