نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1396 - 13:30
احمدی در نشست شورای اداری شهرستان چرام، با بیان اینکه نظام ما تاکنون در خدمت‌رسانی به محرومین و مردم کوتاهی نکرده است، اظهار کرد: خوشحالم که در شهرستان چرام هستم، و ارزش کار ما به خدمت به مردم محروم و رضایت خداوند است، اما متأسفانه بعضاً سوء‌مدیریت‌هایی مانع انجام برخی کارها و ارائه خدمات بهتر به مردم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به شهرستان چرام سفر کرد و در شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

احمدی در نشست شورای اداری شهرستان چرام، با بیان اینکه نظام ما تاکنون در خدمت‌رسانی به محرومین و مردم کوتاهی نکرده است، اظهار کرد: خوشحالم که در شهرستان چرام هستم، و ارزش کار ما به خدمت به مردم محروم و رضایت خداوند است، اما متأسفانه بعضاً سوء‌مدیریت‌هایی مانع انجام برخی کارها و ارائه خدمات بهتر به مردم شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود، بیان کرد: در طول دهه اخیر به ویژه ۵ سال اخیر فشار مخالفان و دشمنان نظام اسلامی بر ملت و دولت ما زیاد شده که تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی از جمله اقدامات بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش رئیس جمهور و دولت این فشارها را پشت سر گذاشته‌ایم و ما در بحث برجام عقلانیت خود را نشان داده‌ایم.

وی افزود: ملت ما و دولتمردان ما، مردحرف و عمل هستند و دیدیم آنهایی که ادعا داشتند، زیر قول خودشان زدند.

احمدی گفت: ما الان در شرایط مالی مناسبی نیستیم، قیمت نفت کاهش یافته اما خوشبختانه دولت در ۵ سال گذشته تلاش کرده و پروژه را سرپا نگه داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید میدانی خود از شهر چرام، اظهار کرد: بحث اصلی مدیریت‌ها است، وقتی که آسفالت خیابان‌های شهر چرام مشکل دارند و یا آسفالت نیستند، و دیگر نیازی به فرماندار و استاندار نیست.

احمدی افزود: اگر من چنین چیزهایی ببینم به خودم می‌گویم که اگر این مدیر پول هم گیرش بیاید نمی‎تواند، کار کند که امیدوارم شورای شهر و شهرداری چرام این مسائل را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات را با یک دهه گذشته مقایسه کنیم، تخصیص اعتبارات امسال به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: دنبال این هستیم تا پایان سال اعتبارات خوبی تخصیص داده شود و در این ۵۰ روز به صورت مداوم بحث تخصیص اعتبارات را رصد می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باز هم می‌گویم، آوردن پول ملاک نیست بلکه اصل کار مدیریت درست اعتبارات است.

وی ادامه داد: اولویت ما رسیدگی به مناطق محروم است و مدیران باید تلاش بیشتری کنند و «مهندس هاشمی» تلاش شبانه روزی برای پیگیری امورات شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در تهران دارند. ما حتما در سال ۹۷ بازبینی ویژه‌ای در اعتبارات در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت و به سمت و سویی کارها را می‌بریم که اعتبارات ما ارتقا یابند و از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به احداث معدن فسفات چرام، اظهار کرد: این معدن افق خوبی برای آینده شهرستان چرام دارد، و ما پیگیری می‌کنیم که فرصت جدیدی در اختیار ما برای راه‌اندازی معدن فسفات بگذارند.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان شهر چرام، افزود: با دکتر ایلامی در مسیر در خصوص بیمارستان شهر چرام صحبت کردم، که پای کار بیایند و تلاش کنند که در سال ۹۷ به سرانجام خوبی برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: در حوزه راه تا کاری انجام نشود، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند، برای سرمایه‌گذاری بیایند و کارهای خوبی هم شده که امیدواریم شاهد توسعه این شهرستان باشیم.

احمدی در ادامه به وضعیت راه‌های شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: مدیرکل راه و شهرسازی مسیر چرام- دهدشت با توجه به این حادثه خیز است را به صورت ویژه ببیند.
وی از راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید در چرام خبر داد و گفت: شعبه این بانک را در مرکز استان افتتاح خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سخنان عدل هاشمی‌پور در خصوص دانشکده صنعت و معدن چرام، اظهار کرد: باید این دانشکده را تقویت کنیم و ضمن راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مجهز، نگاه من این است که این دانشکده مستقل شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری در همه دنیا یک پارلمان محلی است و شهرداری و اعضای شورای شهر چرام باید بیایند و پیگیری کنند و اگر حرکت کردید، ما کمک‌تان می‌کنیم.

احمدی افزود: در بحث تامین قیر و اعتبارات کارهای خوبی انجام شده و در یک ماه گذشته ۳۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های دولتی دادیم که بدهی خود را به شهرداری‌ها بپردازند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت شهرستان چرام در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آب و گردشگری این شهرستان افزود: تلاش کنیم برای رونق‌بخشی، رفاه و ایجاد تحولات اقتصادی شرایط را در این شهرستان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی این استان ۶۲۰میلیارد ریال اعتبار از محل‌های مختلف به شهرستان چرام اختصاص یافت.

احمدی با اشاره به اعتبارات عمرانی استان گفت: در سال ۹۶،  ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام باید به زودی رفع شود خاطرنشان کرد:  دانشکده صنعت و معدن چرام باید مستقل شود و وابستگی آن به دانشگاه یاسوج منطقی نیست.

احمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از زحمات همه عزیزان تشکر می‌کنم، بنده نگاه نوینی دارم و مدیرانی که مسیولیت پذیر باشند، تکریم ‌می‌کنم و همه دستگاه‌ها را رصد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گزارشاتی که از چرام رسیده، مدیران در چرام مستقر نیستند، و مدیری که در چرام نیست مشکلات را لمس نمی‌کند و باید فرماندار روی این نکته دقت کند و مدیران هم باید در چرام ساکن شوند.

استاندار یکی از مهمترین مشکلات مناطق و شهرستان‌ها را توزیع ناعادلانه اعتبارات عنوان کرد و گفت: این مهم که دغدغه‌ای برای من شده به صورت جدی پیگیری می‌شود. و تخصیص اعتبارات استانی در سال ۹۷ بازبینی می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: کبنانیوز

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی