نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1396 - 19:41
در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد :
یکصدایی مسئولان بهمئی در اعلام مشکلات شهرستان به استاندار+جزئیات
بالا بودن نرخ بیکاری، نبود زیرساختها و مشکل تملک اراضی شهر لیکک توسط مسکن و شهرسازی به عنوان منابع ملی مهم ترین مشکلات شهرستان بهمئی بودند که مسئولان و نمایندگان مردم بهمئی به استاندار گوشزد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ مسئولان شهرستان بهمئی از جمله نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهر لیکک برگزار شد، به صورت یکصدا و اتفاق نظر مهمترین مشکلات شهرستان را بیکاری، کمبود زیرساخت ها و مشکل تملک اراضی شهر لیکک توسط مسکن و شهرسازی اعلام کردند.

فرماندار بهمئی: نرخ بیکاری در بهمئی 17.88درصد است

فرماندار بهمئی در این نشست با تقدیر از حضور استاندار و هیئت همراه این حضور را مایه خیر و برکت و قدمی برای توسعه شهرستان بهمئی عنوان کرد.

حکمت الله سنایی یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان بهمئی را بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در شهرستان بهمئی 17.88 درصد است که باید کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در بهمئی چاره اندیشی جدی شود.

وی مشکل دیگر شهرستان را تملک اراضی شهر لیکک توسط اداره راه و شهرسازی عنوان کرد و خواهان پیگیری این مشکل توسط استاندار شد.

فرماندار بهمئی با اشاره به خصوصیات بارز مردمی بهمئی در وفاداری به نظام، افزود:

شهرستان بهمئی نسبت به جمعیت خود،رتبه اول ایثارگری را در کشور دارد و حتی  مردم ما قبل از انقلاب مبارزاتی علیه رژیم پهلوی داشتند.

سنایی تصریح کرد: جدا از خوب یا بدن بودن این موضوع، مردم ما باید از دو استان فارس و خوزستان عبور کنند تا به مرکز استان برسند.

وی افزود: پتانسیل های زیادی در حوزه گردشگری و نفت در شهرستان بهمئی وجود دارد که انتظار داریم استاندار و مسئولان استانی در این زمینه به مردم بهمئی توجه ویژه داشته باشند.

وی با امن دانستن شهرستان بهمئی نسبت به سایر شهرستان های استان، گفت: امنیت شهرستان بهمئی پتانسیل ویژه ای  برای سرمایه گذاری است و ما در این زمینه در سطح کشور حرف برای گفتن داریم.

فرماندار بهمئی همگرایی مردم بهمئی با نظام و تعامل بین مسئولان شهرستان را زبانزد عنوان کرد و گفت:این مسئله به عنوان پتانسیل ویژه دیگر می تواند مورد توجه سرمایه گذاران و مسئولان قرار گیرد.

عدل هاشمی پور:نرخ بیکاری بالای 20درصد است/تاکنون از فرصت های توسعه به خوبی استفاده نشد

نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی در این نشست ابتدا با یادی از شهدای انقلاب، گفت:امنیت پایدار کشور را مدیون شهدا هستیم.

عدل هاشمی پور افزود:پتانسیل های ویژه ای برای توسعه در بهمئی داریم، هر چند فرماندار بهمئی آمار بیکاری را نزدیک به 18درصد اعلام کرد، من با مراجعات زیادری که از این شهرستان دارم، می گویم بیکاری اینجا بالای 20درصد است که به خودمان(مسئولان) بر میگردد.

وی گفت:ما باید بدانیم بالای 70حلقه چاه فعال در بهمئی هست و استعداد های خوبی داریم .

هاشمی پور افزود: اینجا اگر میدان نفتی کرنج پارسی را فعال کنیم و  دکلهای مختلفی بیاوریم و پالایشگاه ایجاد کنیم ،مشکل اشتغال بهمئی حل می شود.

وی گفت:  تاکنون حتی عوارض آلایندگی چاه های نفت به مردم ندادند اما برای اولین بار در طول 40ساله عمر انقلاب، نزدیک به 2میلیارد و 150 میلیون تومان از وزارت نفت به عنوان عوارض برای شهرداری لیکک در نظر گرفته شد و  نکته حائز اهمیت دیگر این است که الان ادعا داریم معوقات نزدیک 20سال  عوارض نفت شهر لیکک را باید وزارت نفت پرداخت کند.

وی گفت:این مبلغ نزدیک به 25میلیارد تومان پول است که با شورای تازه نفس و شهردار جوان لیکک می توان، مبلمان شهری این شهر را سامان داد.

نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در بهمئی کار زیربنایی نکردیم، از قِبَل این چاه ها کارخانه ای پالایشگاه هایی جمع و جور نشد تا حداقل نزدیک به 1500 جوان در آن  مشغول بکار شوند.

هاشمی پور با تاکید بر لزوم تسریع در حل مشکلات تملک اراضی شهر لیکک به عنوان منابع ملی،گفت: حقیقتا مردم سر در گریبانند، از نمایندگان ادوار گذشته تاکنون این مشکل حل نشد ؛ از استاندار محترم می خواهیم این گره کور را برای یک بار حل کند تا در آینده هم مسئولان راحت باشند و هم مردم از این سردرگمی بیرون آیند.

وی افزود:با پیگیری از کشور برای اولین بار سهمیه استخدامی نفت ما عین خوزستان شد و  اگر آزمون استخدامی شرکت نفت برگزار شود ما هم بومی مناطق نفت خیر محسوب می شویم.

 نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پروژه های آب رسانی به شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: با تلاش و رایزنی سهم آب شرب 5میلیون متر مکعب و  آب کشاورزی3 و نیم میلیون متر مکعب از سد کوثر به شهرستان بهمئی اختصاص یافت.

هاشمی پور با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر فعال است، افزود: امروز 14 کیلومتر لوله آمده و در حال اجراست و به مسئولان پروژه گفتم هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام برسانند.

وی در پایان گفت: از مدیران، مسئولان و نخبگان با هر فکر و اندیشه و جناح و گروهی که هستند خواهش می کنم که جزیره ای، سنتی و طایفه ای عمل نکنند  و برای کمک به توسعه شهرستان بهمئی از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

سرگردانی و سردرگمی مردم از توقف ساخت و ساز زمین های شهر لیکک

نماینده مردم بهمئی در شورای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در این شنست با تقدیر از حضور استاندار و نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی، گفت: استاندار خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و فرزند آتش و خون و جنگ است و مشکلات را به خوبی درک می کند که امیدواریم در زمینه توسعه شهرستان بهمئی، عنایت ویژه ای داشته باشد.

شعبان بهمئی افزود: گزارش نماینده مجلس شورای اسلامی از اقدامات صورت گرفته برای مردم نشان از تلاش و پیگیری های وی دارد که جای تقدیر دارد.

بهمئی با تقدیر از فرماندار بهمئی، گفت: فرماندار بهمئی فردی خوش اخلاق، متین، توانا، وارسته و بی حاشیه است که امیدواریم در ادامه هم در خدمت ایشان باشیم و به خوبی بتواند از فرصت خدمت رسانی به مردم دیار خود استفاده کند.

وی از استاندار و مسئولان استانی خواست تا نسبت به حل مشکلات اراضی ملی شهر لیکک جدیت به خرج دهند.

بهمئی افزود:ساخت و سازها در شهر لیکک متوقف است و مردم سردرگم و سردر گریبانند و ما هم روزانه مراجعه کنندگان زیادی داریم که گلایه مند هستند .

وی آب و برق را دو عامل اساسی توسعه هر منطقه عنوان کرد و گفت:

شهرستان بهمئی در این دو حوزه دچار مشکلات زیادی است ؛ آنچه در این شهرستان داریم از نظام جمهوری اسلامی در همه دوره ها و دولتهاست اما در زمینه توسعه زیرساخت های برق و آب کم کاری شده است.

وی افزود: کارخانه ای احداث نمی شود تا برق پایداری وجود نداشته باشد که از مسئولان می خواهیم در  این زمینه تلاش ویژه ای شود.

بهمئی در پایان از دستگاه های امنیتی شهرستان بهمئی به دلیل برقراری امنیت برقرار و مثال زدنی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی