نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آبان 1396 - 12:58
نخست وزیر مستعفی لبنان همان دست نوشته و تحریریه سعودی می باشد که از لحاظ فطری و غریزی دلبستگی خاصی به سرزمین ریاض دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ تیرهای از چله رها شده استکبار به کمک همدستان خویش در خاورمیانه یکی پس از دیگری به هدف نمی خورد و با دست پاچگی تمام این بار دست به دامان نخست وزیر لبنان شدند تا بیشتر از این به آبروی مفتضح خویش لطمه وارد نشود.

شکست داعش در عراق و سوریه، ذلیل شدن عربستان در باتلاق یمن و مقاوم شدن دژ مستحکم نیروی مقاومت، همه دست به دست هم داده است تا آمریکا به همراه ایادی حلقه بگوش خویش ترفندی دیگر از نوع سیاست تفرقه انگیز در لبنان بکار بندد تا شاید در این اوضاع و احوال درماندگی راه گریزی برای انبوه خسارات مالی و سیاسی بیابند.

نخست وزیر مستعفی لبنان همان دست نوشته و تحریریه سعودی می باشد که از لحاظ فطری و غریزی دلبستگی خاصی به سرزمین ریاض دارد. سعدالحریری بدون تردید دست پرورده سیاستمداران از زیوار در رفته ای می باشد که سرنوشتی همچون منصور هادی نخست وزیر یمن را برایش رقم زده اند تا در این اوضاع و احوال کسالت آور آبروداری نمایند.

نبود یک استراتژی ایمانی و اعتقادی در بین زرپرستان و زالوصفتان روزگار مستوجب نازل شدن عذابی از جنس کوته نگری در  روزگار عرب گردیده است که این روزها یادآور جریان های فکری شعب ابیطالب را به مرور تاریخ می نشیند.

هنوز از ته چاههای فسیلی این کشورها بوی نفت می آید و استکبار در استفاده از این مشتقات، بسان زالو بر حلقوم کوته فکران خون می مکد و بطور حتم آن را نیمه جان رها می سازد.

شکست مفتضحانه غرب در خاورمیانه که نقش جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در آن پر رنگ تر می گردد موجب شده  که هم پیمانان هنجار شکن عمروعاص گونه بر خلافت سعد الحریری دوباره سوره ای از آیات شیطانی را تفسیر نموده و با بهم ریختن اوضاع و احوال سیاسی لبنان جبهه مقاومت و نقش مقتدرانه ایران و محور مقاومت را زیر سئوال ببرند.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مورد استعفای نخست وزیر لبنان می گوید: این استعفا نشان دهنده دخالت زیاد و آشکارای عربستان سعودی در امور داخلی لبنان است و اگر بخواهیم به مضمون سیاسی بیانیه استعفای حریری پاسخ دهیم باید مستقیما به عربستان پاسخ دهیم نه خود حریری.

جمیل السید مدیر کل سابق امنیت عمومی لبنان گفت: آنچه امروز رخ داد طلاق میان عربستان و ایران و نه اعلام جنگ است.

سنگ اندازی غرب به همراه همدستان خویش در منطقه نشان از قدرت بی چون و چرای اسلام  تحت لوای ایران و حزب الله که نقطه اتصال صهیونیستی سعودی را در سوریه و عراق به شکست خفت بار تسلیم کردند و امروز به هر حیله و نیرنگی سعی در ایجاد خلاء دیگری می باشند تا شاید آخرین رمق های بجا مانده از درماندگی خود را جبران نمایند.

علی شمخانی رییس امنیت ملی کشور در مورد استعفای سعدالحریری نخست وزیر لبنان گفت: آنچه که ریاض با بیروت کرد همان کاری است که واشنگتن با ریاض می‌کند و همانگونه که واشنگتن دستور می‌دهد و ریاض عمل می‌کند، ریاض هم به بیروت دستور می‌دهد و سعد حریری عمل می‌کند.

 محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این باره می گوید: وقتی که استعفای ایشان در ریاض انجام می شود مشخص است که به سفارش سعودی ها و صهیونیست ها این کار را برای ملتهب کردن اوضاع لبنان انجام داده است.

سرلشکر جعفری افزود رفتن سعد حریری را خیلی هم  بد ندانست و ادامه داد : او گلی بر سر مردم لبنان نزده بود، ان شاالله شرایط بهتر می شود.

استعفای نخست وزیر لبنان بعد از مذاکره با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بیروت، حامل پیام های مهمی برای کشورهای آزادیخواه از جمله ایران بود که به نقل از منابع آگاه در این خصوص باید با پی بردن به درخواست الحریری راجع به حمایت نکردن کشور ایران از ملت مظلوم یمن و رد این درخواست از جانب ولایتی اشاره کرد که بعد از این جریان ریاض با فراخواندن نخست وزیر لبنان وی را مجبور به کناره گیری از سمت خود می نمایند.

به هرحال آنچه در این سناریوی از پیش تعیین شده مشاهده می شود همانا؛ ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و سعودی می باشد که برای مبارزه با آرمان ملت های آزادیخواه از هیچ ترفند و تلاشی فروگذار نمی مانند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا