نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1396 - 8:28
مهمترین خبرهای ایران و جهان در هفته ای که گذشت همایش پیاده روی اربعین و استعفای سعد حریری نخست وزیر کشور لبنان بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در روزها و سالهایی که دشمن برای کم رنگ کردن ارزشهای اسلامی کمر همت بسته و از هیچ تلاشی فروگذار نیست، بزرگترین دیپلماسی وحدت آفرین مسلمانان در کربلای معلی اتفاق افتاد. این تجمع عظیم میلیونی همراه با معنویت چنان بر دلهای دشمنان اسلام یاس و ناامیدی وارد کرد که رسانه های غربی در به تصویر کشیدن آن عاجز و ناتوان ماندند.

اربعین حسینی بعنوان صیقل دهنده روح های به زنگار گرفته دشمنان زبونی می باشد که هیچگاه نمی خواهند بفهمند اسلام عاشورایی بااسلام آمریکایی مفارقت و تفاوتی به فاصله ارزشی زمین تا آسمان دارد. اسلام آمریکایی همان اسلام یزیدی پانزده قرن پیش می باشد که با نام اسلام سر مبارک اباعبدالله الحسین (ع) را گردن زدند و امروز با خلق داعش و تکفیریون همان عمل 1400 ساله پیش را در کالبد تاریخ تکرار می نمایند. نبود یک استراتژی معنوی در بین خصم اسلام هیچگاه نتوانسته آنان را به سرمنزل نیات شوم خویش برساند.

و اربعین بعنوان ظهور اندیشه های معرفتی در سرزمین عشق به حضرت دلداده ای می باشد که برای رسیدن به این وادی سراسر شور و عشق به معرفت لحظه شماری می کنند.

ورود دلدادگان کوی آن حضرت از اقصی نقاط جهان به این مراسم معنوی خودش گواه مسلم بر نداشته های دشمنی می باشد که هیچگاه توان رسیدن به حضور معرفت و بصیرت افرایی را نداشته اند.

و امسال در اوج خفقان سیاسی و غرض ورزی دشمنان کوته بین در خاورمیانه، روح بصیرت و معرفت حقیقی مسلمانان اهل عالم در بین الحرمین بر ورودی تمام عداوت های بی پایه و اساس مهر یاس و باطل حک نمودند.

این تعامل سازنده و بابصیرت مسلمانان در ایجاد وحدت و همگرایی در نوع خویش در جهان بی سابقه، به هیچ وجه برای دشمنان اسلام قابل گفتار درمانی نمی باشد و هیچگاه طاقت توانایی و بازگو کردن این سیل عظیم و معرفتی جامعه مسلمانان را نخواهند داشت.

بدون تردید پیاده روی حرم تا حرم و عرض تسلیت به پیشگاه مولای درویشان و سپس ارادت در محضر سالار شهیدان همان ظهور و شکوه امتی می باشد که با تمسک به مرامنامه شاه عطشان بعنوان حبل الله المتین صراط و فلاح رستگاری را تا قیام قیامت به جستجو می نشینند.

سعد الحریری مشق باطل شده سعودی ها که این روزها وزارت خارجی و غیروسع خویش را به وزارت داخلی ریاض سپرده است تا انزوای خود را در بلاتکلیفی معنا نماید.

حریری همان تحریریه از سر اشتباه سیاسیونی می باشد که در راه ویرانی لبنان و تفرقه افکنی در بین مسلمانان سرزمین مورد اطماع دشمنان از هیچ ترفندی دریغ نمی ورزند.

ناکامی عربستان و غرب در سوریه و غرقاب شدن در جنگ نامتوازن با یمن حال به دنبال چاره اندیشی و برون رفت از باتلاق بی بصیرتی خویش می باشند.

پس دادن کلید وزارت خارجه لبنان در عربستان و سرنوشت نامعلوم سعدالحریری گواه معلومی بر سرسپردگی مرد دیپلماس و دفتر گریخته ای می باشد که در آغاز تکلیفش را با خود روشن کرده بود و امروز در جرمی سنگین و خیانت گونه عطایش را به لقایش بخشیده است. خیانتی آشکار در حق مردم لبنان که تا به حال چنین عمل مضحک و سبک آسایی در جهان کم نظیر می باشد.

پرسه زدن گاوچران فارغ الحال آمریکایی در خاورمیانه و حضور در آسیای شرقی در نوع خویش قابل تامل می باشد.

شکسته شدن شاخ غول پیر و پرمدعا هنگامی به زوال و ورشکسته شدن سیاست زورمدارانه اش نزدیکتر می شود که با حضور در مرز دو کره برای همسایه شمالی تهدید می کند و آنگاه در خانه جنوبی تنها راه مصالحت آمیز را در مذاکره به جستجو می نشیند.

شکسته شدن هیبت و ابهت استکبار پیر در مقابل انرژی هسته کره شمالی جهان را بر این تلنگر وا داشت که آمریکا دنیایی از عقب ماندگی فکری و علمی را برای ملل مختلف می خواهد تا همواره با قدرت افزایی خود بر جهان مظلوم همواره به تطمیع ناتمام شدنی خود دست یابد.

ترامپ با رسیدن به خوان بعدی اش در چین افول قدرت اقتصادی واشنگتن را در مقابل چین بعنوان غول متولد شده اقتصادی جهان نمایان می سازد و از روی عجز و ناتوانی آخرین تعاملات روابط سیاسی و اقتصادی را یادآور می شود.

بهرحال؛ سفر رییس جمهور آمریکا به آسیای شرقی از دو نگاه قابل بررسی می باشد؛ در یک نگاه باید به تفرقه افکنی و در نظر دیگر باید به سیاست از روی عجز آمریکا اذعان نمود.

در اواخر هفته گذشته آنچه برای همه عجیب و غریب به نظر می رسید به زندان افکندن شاهزاده های سعودی می باشد که بنا به دلایل مختلف از جمله فسادهای مالی به حبس محکوم می شوند. شواهد و قراین نشان دهنده دست داشتن وزیر خارجه سعودی و دیکته کردن مسایل سیاسی برای احراز قدرت می باشد که این روزها به تشویش افکار افتاده است.

پایان هفته و در پنج شنبه شب باید به عبور ایران از کانال پاناما اشاره کرد که تیم ملی ایران به مربی گری مرد چشم آبی پرتغالی این روزها برای انسجام تیمی خود با مسابقه های دوستانه خود را برای میدان بزرگ جام جهانی در روسیه آماده می کنند.

تاکتیک کی روش برای ارزیابی تیم و جذب استعدادهای فوتبال ایرانی در گوشه و کنار جهان قابل تامل می باشد. کشف سامان قدوسی بازیکن ایرانی تبار و شاغل در لیگ سوئد در ترکیب تیم مقابل پاناما و گلزنی این مهاجم دنیا دیده خط و نشانی برای دیگر مهاجمان تیم ملی همچون سردآر آزمون و مهدی طارمی بود.

دیگر گلزن تیم ملی را باید به تحسین اشکان دو ژاگه ای پرداخت که به نظر می رسد برای دومین بار عزم خود را محکم بسته است تا در کمربند میانی تیم ملی بعنوان یار مستحکم و در نقش یک هافبک تهاجمی نقش مهمی ایفا نماید. البته در پایان باید به آمادگی جسمانی اعضای تیم ملی هم اشاره ای کرد که در مقابل تیم کاملا فیزیکی پاناما  کمتر نشان ندادند و در آخر با نتیجه دو بر یک این تیم قدرتی را بدرقه کردند. آرزوی پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل حضور بیش از پیش و قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه را آرزومند است.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی