نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آبان 1396 - 22:07
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد مبارزه با بیماری‌های دامی، حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی را از وظایف مهم دامپزشکی عنوان کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل عبداله بهمنش با اعلام این خبر گفت: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه انسانی و تضمین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی داشته و سلامت جوامع تا حد بسیار زیادی به بهداشت فرآورده های خام دامی وابسته است.

بهمنش اظهار کرد: مبارزه با بیماری‌های دامی، حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی در مراحل گوناگون تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه این محصولات، از وظایف دامپزشکی است.

 

وی با اشاره به خارج شدن میزان 43 هزار و 353 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای سال تا کنون گفت:  این فرآورده ها به دنبال 34 هزار و 193 بازرسی و 754 نمونه برداری از واحدهای تولید، عرضه و فراوری محصولات خام دامی  در استان صورت گرفته و 205 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
عبداله بهمنش از فعالیت تعداد شش باب کشتارگاه دام و تعداد 3 باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان خبر داد و گفت: در این مدت تعداد  101 هزار و 129 راس دام سبک و سنگین و تعداد یک میلیون و 225 هزار و 990 قطعه طیور صنعتی در کشتارگاه های استان تحت نظارت های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد از شهروندان خواست که حتما گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خوددارى و هرگونه تخلف را از طریق شماره تماس چهاررقمی ۱۵۱۲با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در میان بگذارند.
انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی