نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آبان 1396 - 15:09
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت و رئیس صنف شهرستان بویراحمد از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گیاهان دارویی رازی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت و رئیس صنف شهرستان بویراحمد از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گیاهان دارویی رازی بازدید کردند.

فرج اله راد گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنها متولی و صدور مجوز دار ارائه آموزش های مهارتی کوتاه مدت می باشد و با توجه به سلامت جامعه هدف و نیاز مبرم صنف عطاری به ارائه آموزش صحیح طبق استاندارد های فنی و حرفه ای و قوانین آموزشگاه می باشد.


عزیز الله جعفری مدیر و مؤسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای رازی بیان کرد:طب سنتی و گیاهان دارویی مستقیما با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد و شایسته است که صنف عطاری های موجود در استان در دوره های آموزشی گیاهان دارویی طبق استاندارد های فنی و حرفه ای شرکت کنند.

 

داریوش دیو دیده مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان در این بازدید اظهارداشت: با تشکر از مجموعه فنی و حرفه ای و مسئولین آنها که به این موضوع مهم اهمیت می دهند که با پیگیری و مکاتبه جهت ارتقای سطح علمی فروشندگان صنف گیاهان دارویی و تاکید به همکاران و مسولین صنف در جهت هر چه بهتر برگزار کردن دوره های آموزشی برای آنها در دستور کار قرار دارد.

 


حمزه عسکری زاده رئیس اداره آموزشگاههای آزاد استان نیز بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای مهارت صنف فروشندگان و عطاری ها در سطح استان ضروروی می باشد چون این رشته ارتباط مستقیم با سلامت افراد جامعه دارد.

 

موسوی رئیس صنف شهرستان بویراحمد گفت:ما نیز از این اقدام استقبال می کنیم و مکاتبه و پیگری های لازم جهت شرکت صنف فروشندگان گیاهان دارویی در دوره های آموزشی ارتقای مهارت آنها انجام خواهد شد.

 

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان از برگزاری جلسه نسشت هم اندیشی با موضوع مهارت آموزی در محیط واقعی کار در محل اتاق اصناف استان خبر داد.

وحید دوهنده بیان داشت:دستورالعمل اجرایی طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» با ابلاغ از طرف وزیر کار به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل اجرایی این طرح در ۱۴ ماده تهیه شد که در آن اهداف، شرایط آموزش، شرایط مرکز یادگیری، وظایف مربی و مهارت آموز مشخص شده است.

 


وی افزود:در راستای اجرایی نمودن بند ۲ سیاست های کلی اشتغال ابلاغی ار سوی مقام معظم رهبری و بند ۵ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی «طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی» با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالی مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت‌های موجود و مورد نیاز جامعه ارائه شده است.

 

دوهنده تصریح کرد:این نشست با هماهنگی اتاق اصناف استان و با حضور کارشناسان آموزش،رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای یاسوج و اعضای اتحادیه های تولیدی ،توزیعی تحت سرپرستی اتاق اصناف تشکیل گردید و در این جلسه مقرر شد که اقدامات لازم در خصوص اجرایی شدن طرح مذکور صورت پذیرد.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی