نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آبان 1396 - 14:14
رئیس دانشگاه یاسوج به اظهارات روز گذشته استاندار واکنش نشان داد و گفت:عزل رییس دانشگاه به این راحتی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ دیروز جلسه  شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری با حضور برخی از دستگاه ها به ویژه دانشگاه ها در استانداری برگزار شد که این جلسه با حاشیه هایی همراه بود.

 

در غیبت رئیس دانشگاه یاسوج، معاون پژوهی دانشگاه در این جلسه اعضای شورای سیاسیت گذاری هفته پژوهش و فناوری را معرفی می کرد و از رییس دانشگاه به عنوان دبیرکل اجرای برنامه های هفته پژوهش نام برد که این بخش از صحبت های معاون دانشگاه یاسوج نیز با واکنش استاندار مواجهه شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر رییس دانشگاه دبیرکل برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان است پس چرا در جلسه حضور ندارد بنابراین از نظر بنده ایشان دیگر دبیرکل نیستند چون در این جلسه حضور پیدا نکرده اند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر رییس دانشگاه دبیرکل برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان است پس چرا در جلسه حضور ندارد بنابراین از نظر بنده ایشان دیگر دبیرکل نیستند چون در این جلسه حضور پیدا نکرده اند.

 

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: برخی از شرکت های استان از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استقبال نمی کنند و انگیزه حضور ندارند این صحبت کریمی نیز با واکنش استاندار مواجهه شد و گفت: وقتی رییس دانشگاه به عنوان دبیرکل خودش انگیزه حضور ندارند از سایر دستگاه ها چه توقعی می توان داشت و جلسه ای که با حضور استاندار برگزار می شود رییس باید حضور داشته باشد نه معاون.

واکنش تند رئیس دانشگاه یاسوج به اظهارات روز گذشته استاندار استان

رحیمی در ادامه با اشاره به جلسه دیروز کارگروه پژوهش، بیان کرد: آقای استاندار دیروز در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان با عصبانیت و ناراحتی اظهار کرد که « از نظر من رئیس دانشگاه یاسوج دیگر دبیری شورای پژوهش نیست» و در واقع رسانه‌ها نوشته‌اند که رئیس دانشگاه یاسوج برکنار شده است، این در صورتی است که معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم دستور العمل‌هایی را برای هفته پژوهش به استانداران ابلاغ کرده، و باید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرسید که آقای احمدی بعد از ۸ روز که از این ابلاغیه می‌گذرد، چه اهمیتی به هفته پژوهش داده است؟

 

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابتدا باید آئین‌نامه شورای پژوهش و فناوری را می‌خواند، و در اولین جلسه بنده را به عنوان دبیر پژوهش انتخاب می‌کرد و در جلسه بعدی مرا عزل می‌کرد، چرا که بنده هنوز از سوی استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس شورای پژوهش و فناوری به عنوان دبیری انتخاب نشده‌ام که ایشان مرا با آن عصبانیت عزل می‌کنند.

 

وی ادامه داد: سوله استانداری در گذشته مصوب شد که به پارک علم و فناوری اختصاص یابد اما چرا تا کنون محقق نشده است .

 

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: ما استاندار را برای حل مشکل این سوله به چالش می طلبیم.

 

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: از همه رسانه ها دعوت می شود ارامشی برقرار شود استاندار غیر بومی هستند و به خیلی از مسایل از جمله روحیه دلاوری مردم استان  اطلاع ندارند ایشان در ابتدای کار هستند و دلسوی شان را نشان دادند اینکه به دنبال تغییر هستند را در همه صحبت هایشان دیده ایم.

 

رحیمی اضافه کرد: در خواست داریم برنامه جامع  توسعه استان را به مردم استان معرفی کنند چه راه کارهایی برای توسعه استان دارند اگر وقت بگذارند حاضریم در دانشگاه یاسوج مناظره ای بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه یاسوج در مورد برنامه جامعی که مد نظر دارند مناظره کنند ما در ابتدا اعلام کردیم دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور با همه توان خود در کنار استاندار است و خواهد بود در زمینه های مختلف در کنار استاندار هستیم.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی