نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1396 - 19:55
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :
جذب بیش از 41 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری که در یاسوج برگزار شد از جذب بیش از 41 میلیون دلار سرمایه خارجی در طول هفت سال گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل عصر امروز جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و تعدادی از مدیران کل استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد .

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت : کهگیلویه و بویراحمد در تعداد پذیرش فرصت هایی که قابلیت جدی جذب سرمایه گذار وجود دارد ، در رتبه چهارم قرار دارد .

 

ابراهیم کشاورز سه مشکل اساسی عدم سرمایه گذاری خارجی در استان را عدم اعطای ابزارهای تشویقی و ترجیحی با توجه به عدم توسعه یافتگی و محرومیت استان ، فراهم نبودن زیرساخت های حمل و نقل هوایی ، ریلی و زمینی و همچنین عدم تناسب اعتبار یک در هزار بودجه هزینه ای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نسبت به سایر استان هایی که از اعتبارات بالایی برخوردار هستند ، عنوان کرد .

کشاورز در ادامه به راهکارها و مصوبه هایی که برای حل هر یک از مشکلات مذکور انجام گرفته است ، اشاره کرد و افزود : برای حل مشکل اول اقدامتی از قبیل تعرفه کمتر هزینه حامل های انرژی در استان های کمتر توسعه یافته نسبه به سایر استان های برخوردار ، الزام شرکت های دولتی به عنوان شریک داخلی برای سرمایه گذاری خارجی در این مناطق ، کاهش نرخ مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی ، کاهش نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی عنوان کرد .

 

وی مهیا نمودن زیرساخت ها در استان توسط دولت و افزایش پنج برابری اعتبارات سرمایه ای استان به مدت پنج سال در قانون بودجه سالانه را از دیگر اقدامات برای رفع موانع سرمایه گذاری در استان عنوان کرد .

 

کشاورز از معرفی فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری استان ، تهیه پیش امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری ، شرکت در همایش ها و نمایشگاه های سرمایه گذاری ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری ، مستقر کردن نماینده وزارت امور خارجه در استان برای تسهیل در پذیرش هیئت های اعزامی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی سرمایه گذاران واقعی و نشست با سفیران کشورهای مختلف ، به عنوان راهبردهای مرکز خدمات سرمایه گذاری نام برد .

وی  در پایان میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده از سال 89 تا سال 92 را 24 میلیون دلار و میزان جذب سرمایه در فاصله سال های 92 تا شش ماهه اول سال 96 را 23/62 میلیون دلار عنوان کرد ، که در مجموع 41/1 میلیون دلار میزان جذب سرمایه گذاری در مدت مذکور است .

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی