نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آذر 1396 - 15:11
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بسیج را به معنای آحاد مردم معرفی کرد و افزود : فکر و اندیشه بسیج ریشه در قرآن دارد و آن جایی که عمل بسیج مطابق با قرآن است ، بسیج معنی می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل سردار یدالله بوعلی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه یاسوج به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در وصف بسیج و تفکر بسیجی پرداخت و گفت :

وی در ادامه گفت : مقام معظم رهبری در جلسه ای که بسیجیان محضر ایشان افتخار حضور داشتند ، فرمودند : شاید کسانی باشند که عضو سازمان بسیج نباشند اما معتقد به دفاع از انقلاب و اسلام هستند و دلشان با ما باشد ، همه این ها از نظر ما بسیجی هستند و ما بسیج را فراتر از سازمان می بینیم .

 

سردار بوعلی ادامه داد : اساسا بسیج و تفکر بسیجی ، تنها  در قالب سازمانی معنا نمی شود، بلکه تنها اجرا و اقدام در قالب سازمان است، اما فکر بسیج فراتر از سازمان است و اگر موضوعی در سازمان هم تعریف نشده باشد و لازم باشد بسیج عمل نماید ، ورود می کند و به وظیفه خود عمل می کند . این از ویژگی های بسیج است ، به همین دلیل است که بسیج را در عرصه های مختلف از جمله علمی، دفاعی ، فرهنگی ، سازندگی و محرومیت زدایی می بینیم .

 

بوعلی در بخش دیگری از صحبت هایش بسیج را به معنای آحاد مردم معرفی کرد و افزود : فکر و اندیشه بسیج ریشه در قرآن دارد ، آن جایی که عمل بسیج مطابق با قرآن است ، بسیج معنی می شود و آن جایی که رفتار بسیج ریشه در سیره ائمه دارد ، بسیج مفهوم پیدا می کند .

 

وی در ادامه گفت : امروز تفکر بسیجی را در سراسر جبهه های مبارزه با ظلم و ستم می بینیم و هر جا که ندایی از مظلومین بلند می شود ، تفکر بسیجی حاضر است . هیچ وقت یک بسیجی نگفته است که دفاع در فلان کشور به ما ارتباطی ندارد ، اگر در صحنه دفاع از مردم مظلوم سوریه ، عراق و لبنان نیاز بوده است ، همواره بسیجیان عزیز حاضر بوده اند و شاهد این مدعا هزاران شهید و جانبازی است که تقدیم جبهه اسلام شده است .

 

بوعلی ادامه داد : امروز اگر در جبهه های مقاومت شاهد پیروزی رزمندگان اسلام هستیم چیزی غیر از خدامحوری نیست ، یعنی اگر فرمانده عزیز  و شجاع سپاه اسلام، سردار سلیمانی با افتخار اعلام می کند که  ظرف چند ماه ریشه داعش کنده خواهد شد و محو می شود ، اشتباه است اگر فکر کنیم این گفته مبتنی بر محاسبات دقیق نظامی است ، چرا که کسانیکه که از نظامی گری اطلاع دارند حتی اگر  برآورد صحنه نبرد، صدرصد هم به طور دقیق انجام شده باشد، باز اتفاقاتی در صحنه نبرد می افتد که ممکن است تمام محاسبات پیش بینی شده را دچار خدشه کند.

 

وی افزود : بنابراین آن روز سردار سلیمانی عزیز با  افتخار و محکم عنوان می کند که ما ظرف چند ماه آینده داعشیان را جمع خواهیم کرد،این یعنی همان تفکر بسیجی مبتنی بر خداباوری ، این یعنی کسی که در نصرت الهی تردید ندارد . یعنی اینکه ما باور داریم  آنچه خداوند در قرآن وعده داده است .

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : حقیقت بسیج و تفکر بسیجی این است  که  وقتی وارد میدان نبرد می شویم، مطمئن هستیم که یاری خداوند قطعی است. البته نباید همواره پیروزی مادی را ملاک قرار دهیم ، چرا که وقتی در صحنه عاشورا سپاه  اندک سید الشهدا به شهادت می رسند و به حسب ظاهر  نیروهای دشمن موفق  به برتری در میدان می شوند اما بعد  از گذشت قرن ها ثابت می شود که تفکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که اتکا به خدا و قرآن و اعتقاد به راه نورانی اسلام که دین بوده است، پیروز است. 

 

سردار بوعلی ادامه داد : امروز  اگر پیروزی نصیب جبهه حق می شود و اگر کسانی این پیروزی را رقم می زنند ، اینها  همان بسیجیانی هستند که باور عمیق و قلبی به این راه نورانی دارند .

 

وی افزود : دشمنان هر روز به بهانه ای در هر یک از کشورهای مسلمان ورود می کنند تا اسلام را بد نام کنند و بیرق اسلام را به زیر بکشند ، اما شاهد هستیم که هر روز این پرچم برافراشته تر و پر افتخار تر در دنیا خودنمایی می کند و در اوج انسجام کشورهای مادی ما شاهد افول آنها هستیم.

 

سردار بوعلی ادامه داد : دشمنان اسلام در شورایی دور هم می نشینند ، تصمیم می گیرند که مجتمع بشوند ، می روند و اتحادیه  عرب تشکیل می دهند ، جلسه در ریاض میگذارند ، همه  سران پولدار دنیا را دور خودشان جمع می کنند ، اما نتیجه ، پیروزی رزمندگان اسلام می شود .

 

وی در بخش پایانی صحبت هایش به آیه 39 سوره حج اشاره کرد و گفت : خداوند در این آیه می فرماید : " به کسانی که جنگ بر آن ها تحمیل شد ، فرصت  جهاد داده شد ، چرا که مورد ظلم قرار گرفته اند و البته که خداوند بر پیروزی آنها سخت تواناست ، این درسی عبرت آموز برای همه کفار باشد ." این وعده الهی است و مطمئن هستیم تا زمانی که باور به وعده الهی داریم ، پیروز هستیم .

 

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی